Treriksröset-Smygehuk

Re: Re: Re: Ödmjuk är den som... ?

haskell; sa:
Mickael83; sa:
En del är mogna när de föds medan andra aldrig blir det.
Hur i hela friden skulle någon kunna vara mogen när han/hon föds??? Det är helt befängt!
F.ö. så blir vi alla visare och "mognare" med tiden och erfarenheterna.

Bildligt talat...

Förhopnningsvis men det är inte tiden som avgör mognadsförloppet utan vad som händer i livet.
 
tjonsson; sa:
Mickael83; sa:
De övriga (uppskattningsvis 200-400 unika besökarna) som har varit på min hemsida upplever jag har mestadels varit otrevliga och krävande.

Vad tror du är förklaringen till att alla är otrevliga mot dig?

Alla är inte otrevliga mot mig men en del och vad det beror på kan variera från fall till fall. Mestadels handlar det nog om det här mänskliga draget att man kan göra något men ändå komma undan med det. Alltså med det menat att de kan skriva taskiga inlägg i gästboken utan att någon vet vem det är. Sedan finns det kanske några som jag har trampat på tårna (inte utan orsak) som har kanske haft en önskan om hämnd. Även om det är ett barnsligt beteende så är det inget jag skulle vara förvånad över. Mig spelar det ingen roll men det är synd för att det jag cyklade för tappade fokus helt.
 
Alltså, jag blir helt chockad av att se hur du uppför dig Mickael. Jag följde ditt "projekt" från det att du började skriva om det här på Utsidan men förvånades på din sida och dina inlägg över hur synd du verkade tycka om dig själv för att du inte hade några sponsorer och inga pengar för ordentlig utrustning.

Självömkan är ju ett superbra sätt att skaffa sponsorer, eller? Tror inte det. Tyckte bara det hela blev rätt patetiskt. Du funderade aldrig på att istället för att be om pengar för att betala tågbiljetten upp till Kiruna och övrig utrustning som du behövde, prova på ett gammalt beprövat sätt, nämligen att spara ihop pengarna själv?

Vad du verkade mest intresserad av var att få andra att pröjsa för ditt rekordförsök vilket också tydligt syntes i dina inlägg och på hemsidan. Med tanke på hur du har uppfört dig efter brytningen av försöket så tror jag knappast att någon i detta avlånga land är villig att i framtiden sponsra dig, varken privatpersoner eller företag.
Faktum är ju att till och med Lars på Maxim ställde frågor om hur det gick för dig i din gästbok men möttes utav total tystnad och arroganta svar. Detta var dessutom din största sponsor!

Om du från början i min ögon varit ansedd som en kille med visioner och mål så har du nu sjunkit till botten, än mer de senaste dagarna i och med denna tråden.

Så, sälla mig nu till den skaran som du tror inte har något liv utan istället har vigt sig åt att nedvärdera och kritisera dig!

PS. Jag står dessutom för mina åsikter och om du nu vill träffa en av dina kritiker face to face så är det bara att styra kosan mot Karlstad. Maila mig innan så kan du få mitt telefonnummer! :)

// Andreas
 
AndreasBlomquist; sa:
Alltså, jag blir helt chockad av att se hur du uppför dig Mickael. Jag följde ditt "projekt" från det att du började skriva om det här på Utsidan men förvånades på din sida och dina inlägg över hur synd du verkade tycka om dig själv för att du inte hade några sponsorer och inga pengar för ordentlig utrustning.

Självömkan är ju ett superbra sätt att skaffa sponsorer, eller? Tror inte det. Tyckte bara det hela blev rätt patetiskt. Du funderade aldrig på att istället för att be om pengar för att betala tågbiljetten upp till Kiruna och övrig utrustning som du behövde, prova på ett gammalt beprövat sätt, nämligen att spara ihop pengarna själv?

Vad du verkade mest intresserad av var att få andra att pröjsa för ditt rekordförsök vilket också tydligt syntes i dina inlägg och på hemsidan. Med tanke på hur du har uppfört dig efter brytningen av försöket så tror jag knappast att någon i detta avlånga land är villig att i framtiden sponsra dig, varken privatpersoner eller företag.
Faktum är ju att till och med Lars på Maxim ställde frågor om hur det gick för dig i din gästbok men möttes utav total tystnad och arroganta svar. Detta var dessutom din största sponsor!

Om du från början i min ögon varit ansedd som en kille med visioner och mål så har du nu sjunkit till botten, än mer de senaste dagarna i och med denna tråden.

Så, sälla mig nu till den skaran som du tror inte har något liv utan istället har vigt sig åt att nedvärdera och kritisera dig!

PS. Jag står dessutom för mina åsikter och om du nu vill träffa en av dina kritiker face to face så är det bara att styra kosan mot Karlstad. Maila mig innan så kan du få mitt telefonnummer! :)

// Andreas

Ooooh. Jag blir helt chockad över att se hur du uppför dig... (med feminin röst) Hehehe. Like I care.

Som student har man knappast ekonomi att spara ihop till alla grejer på en kortare tid. Något du hade kunnat läst i tidigare inlägg...

LP möttes inte med tystnad eller arroganta svar (lite motsägelsefullt om jag skulle ha gjort båda). Sanningen är att LP skrev ett inlägg och jag svarade på det (dock inte arrogant). Men du är inte intresserad utav sanningen utan tillhör skaran av idioter som inte för en saklig diskussion utan hittar på egna fakta.

Här kommer ett utdrag ur gästboken om vad som skrevs och både mitt och Mattias svar.

Lars Persson / Maxim
29 Oct 2004
08:44:09

Hej webmaster....Hälsa till Micke när du snackar med honom....
Instämmer med Peter. Vore kul att få en indikation på var han är
i stort sett hela tiden och även en ungefärindikation om var
han kommer att vara de närmaste 12 timmarna...
Hur mår han? Hur går det. Varför inte åtminstone 2 uppdateringar
med rapport om dagen..?

Hej Lars Persson / Maxim
Javisst det vore jättebra om det kunde vara så,
dessvärre så funkar det inte då jag är i skolan på dagarna och Micke cyklar.
Jag uppdaterar direkt jag vet något.
Mickael hälsade och tackade.
Han mår bra men är ju drabbad av ett flertal problem!
-Mattias TF Webbmaster

Tjena Lars
Tanken var två gånger om dygnet men mina två telefoners batterier tog snabbt slut. Jag hade redan förbrukat ena telefonen innan start så det var den största anledningen till bristen på uppdateringar. Vidare kunde jag ibland inte ringa ut från Finland och Mattias kunde inte ringa till mig när jag var i norra Norrland.

Om svaren skulle vara arroganta mot (min näst största sponsor, inte största. Vad har du fått det ifrån???) LP får ni avgöra.

Tycker det är synd att det finns så många människor som du som inte kan ta dig information till godo och vara saklig utan istället hittar på fakta.

Jag har inte råd med att ta mig till Karlstad och inte tid att cykla upp heller. Men det skulle vara intressant. Dock vet jag vad du kommer att svara nu.
 
Ja en rapport på morgonen och en på kvällen är ju helt omöjligt när man går i skolan... Och lunchraster har de väl inte i skolan numera heller va?
 
nermander; sa:
Ja en rapport på morgonen och en på kvällen är ju helt omöjligt när man går i skolan... Och lunchraster har de väl inte i skolan numera heller va?

Problemet låg framförallt inte i att Mattias går på högskolan (i vilken omfattning du inte har någon kunskap om) utan att jag inte hade ström i batterierna. Han kan som sagt inte fabricera information. Somliga tycker att ett "inget nytt från fronten" meddelande är bra men själv tycker inte jag att det hade gjort någon skillnad. Att somliga inte kan läsa vad man skriver... Suck.
 
migael; sa:
Här i Norrbotten har vi varken telefoner eller elektricitet!

Jo det har ni men jag hade glömt telefonladdaren hemma eller rättare sagt trodde jag att två telefoner skulle räcka en vecka tillsammans.

Däremot finns det vissa utav er som erbjuder hjälp men sedan när det kommer till kritan svarar de inte i telefon.
 
Mickael83; sa:
Problemet låg framförallt inte i att Mattias går på högskolan (i vilken omfattning du inte har någon kunskap om) utan att jag inte hade ström i batterierna.

Ja men det skrev han ju inte, han skrev:
" Varför inte åtminstone 2 uppdateringar
med rapport om dagen..?

Hej Lars Persson / Maxim
Javisst det vore jättebra om det kunde vara så,
dessvärre så funkar det inte då jag är i skolan på dagarna och Micke cyklar."
 
nermander; sa:
Mickael83; sa:
Problemet låg framförallt inte i att Mattias går på högskolan (i vilken omfattning du inte har någon kunskap om) utan att jag inte hade ström i batterierna.

Ja men det skrev han ju inte, han skrev:
" Varför inte åtminstone 2 uppdateringar
med rapport om dagen..?

Hej Lars Persson / Maxim
Javisst det vore jättebra om det kunde vara så,
dessvärre så funkar det inte då jag är i skolan på dagarna och Micke cyklar."

Är du go i huvudet eller? Tycker vi har diskuterat rätt mycket varför det inte blev två uppdateringar per dag. Att Mattias skrev så i gästboken berodde på att jag hade ringt när han var i skolan. Hans syn på saken i ett tidigt skede. Dygnet efter var den andra telefonen nästan slut. Känns som om man diskuterar med ett barn. Om du läser mitt inlägg som jag skrev när jag kom hem så får du en bild av vad det generella problemet var.

Istället för att konstatera att Andreas Blomqvist skapade sina egna fakta väljer du att hänga upp dig på något som Mattias skrev. Varför denna ovilja att se på saker på ett neutralt sätt och skriva ett nyanserat inlägg???

Det här beteendet visar precis hur en del gäster har varit mot mig på gästboken. Oförmögna att godta mina förklaringar, hitta på egna fakta och anta att det minst troliga (men som får mig att framstå på sämsta sätt) är det som gäller.
 
Mickael och hösten med cykeln och internet

Hej alla utemänniskor!

Jag är en medioker friluftskille, med ett alldagligt intresse för fiske och fjällvandring. På inrådan av en kamrat har jag blivit medlem på denna sida för att förkovra och förlusta mig i diverse ämnen rörande utelivet. Som en ytterliggare bonus till detta visade sig denna sida även vara källa till stor humor, då jag av samma kamrat blev tipsad att läsa en tråd på forumet rörande en ung mans rekordförsök på cykel från Treriksröset till Smygehuk. Mycket underhållande och intressant inblick i en ung mans brist på mognad, respekt, självinsikt, självdistans, ödmjukhet. Lustigt att se att det är just de brister han beskyller andra för. Ett skolexempel på omnipotent personlighetsdrag med sociopatiska inslag. Den moderna människans arrogans och stolthet, brist på empati och längtan efter uppmärksamhet.
Jag ska med stort nöje följa den fortsatta utvecklingen på denna diskussion och jag är mycket nyfiken på hur dennne unge man kommer att se tillbaka på denna höst när han är äldre.
"Det var då jag cyklade från Treriksröset till Skellefteå och sedan gjorde mig till totalt åtlöje på den där internetsajten."
 
HEJA!!

Egentligen hade jag faktiskt tänkt låta ovanstående inlägg få sätta punkt för denna tråden då jag tycker att den säger det som jag skulle gissa att de allra flesta här (Mickael undantaget) anser.

Men man kan ju inte låta bli att klaga lite extra... ;)

Jag vill ändra riktningen lite.

Mickael,

Du har rätt i mycket. Jag känner inte dig, vet ingenting om det du vet någonting om och har om sanningen ska sägas inte följt detta äventyr från början. Är ny här på sidan och det första jag mötte här var ditt rekordförsök. Jag kollade in din sida och det hela verkade ambitiöst och bra!!

Detta är inte, vare sig hårdför kritik eller påhopp, så något sådant tillbaka undanbeder jag mig. Även så några tillrättelsevisanden om språk och annat irrelevant.

Det är klart att man måste vara en smula kaxig och ha gott självförtroende då man startar ett sådant försök. Men även jag som inte har varit med från början tyckte att det man möttes av, av allt jag har läst om/från dig var en rätt tråkig attityd.

Mognad har inte med saken att göra. Icke så heller ålder. Men det kan alltid vara nyttigt att bemöta medmänniskor på ett trevligt sätt. Som jag har uppfattat var de flesta, av det jag har läst att döma, intresserade av dig och ditt försök. Men din attityd har gjort att det liksom inte är kul längre, mer som en såpa, man följer det fast man inte riktigt vill.

Jag dömer ingen och erkänner att jag inte känner dig. Men som "fattig" student i din ålder, tillika långcyklare och gammal tävlingscyklist så undrar jag vad av det du har gjort som har varit så j-vla jobbigt och svårt? Jag har inte svårt att förstå att du med den attityden inte hittade det antal av sponsorer du önskade. Men med lite planering så hade det inte varit så svårt att spara ihop en liten slant (jag vet vad du tänker men.. jo jag vet hur det är att vara fattig student).

Det intressanta är också att trots alla dessa goda människors goda råd till dig och din attityd till svar så envisas de med att lyckönska dig i framtiden.
Det gör jag med. LYCKA TILL!! Hoppas du ger dig på försöket igen, om inte annat så hänger jag på/ försöker själv. Och vill du ha hjälp med att söka sponsorer så kan jag hjälpa dig.

Tack för ordet,
Johan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Alexander1 Treriksröset/Tromsø till Smygehuk sommaren 2021, med mig? Långcykling 9
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
Hennke Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
ekan93 Massor med frågor ang Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
verasiren Cykla Treriksröset - Smygehuk, med mig? Långcykling 8
jees889 Treriksröset - Smygehuk (Solo) Långcykling 1
JA64 treriksröset-smygehuk Långcykling 29
R.Sandin Projektarbete Treriksröset-Smygehuk Långcykling 4
the medic Treriksröset - Smygehuk på tandem Långcykling 3
AWG Treriksröset-->Smygehuk Långcykling 2
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk avslutat Långcykling 3
Stiffmeistern Treriksröset Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 0
jimpaw blandade frågor treriksröset -> smygehuk. Långcykling 9
Gunnar.o Smygehuk-Treriksröset Långcykling 0
lejnur Lämplig cykel för treriksröset-smygehuk Långcykling 12
nilsjohan Treriksröset-Smygehuk Långcykling 1
Mickael83 Sponsorer Treriksröset - Smygehuk Långcykling 25
avsl0912 Följ den 17-årige Andree från Treriksröset - Smygehuk Långcykling 8
Freddie treriksröset- smygehuk sommaren 2004 Långcykling 3
Willey Treriksröset - Smygehuk på cykel Långcykling 2
Rekordtid Treriksröset - Smygehuk? Långcykling 3
snöängeln Smygehuk-treriksröset Långcykling 1
krs Smygehuk - Treriksröset, hur lång tid tar det? Långcykling 10
Nikhi Nordkap & Treriksröset Långcykling 7
Kevin123 Treriksröset Långcykling 3
hellstrom-c Treriksröset eller Kiruna? Långcykling 4
Benny G Nordkap- Treriksröset Långcykling 19
JA64 treriksröset Långcykling 3
Polarnatt Cykel till Treriksröset Långcykling 3
vetlanda Två 17 åringar till treriksröset. Långcykling 13
jimpaw färdvis till treriksröset ? Långcykling 5
ecsrigu Treriksröset Långcykling 6
Har cyklat till Prag,Treriksröset,tvärs över USA Långcykling 0
Dantiberg Trerik - Smygehuk Långcykling 28
cocosnot Kiruna-Ystad (Smygehuk), redogörelse, lärdomar och funderingar Långcykling 8
AWG Jönköping -> Smygehuk Långcykling 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.