Treriksröset-Smygehuk

nermander; sa:
Mickael83; sa:
Frågan är vad fan ni får ut utav att klaga hela tiden?

Eftersom du uppenbarligen inte kan skilja på kritik och klagomål så vet jag ju inte om det är nån ide, men några tips:

1. ALLA rapporter är intressanta. Även rapporter om att ingen ny information inkommit. Det visar nämligen att man försökt, att det händer nåt.

2. Att prioritera de sponsorer som satsat mest gör att andra sponsorer avskräcks. Om den sponsor som satsat mest får en står logo och omnämnande på din hemsida, vad har då en mindre sponsor att vinna? Försök se det hela från sponsorernas sida, de skiter fullständigt i om du lyckas eller inte. För dem är exponeringen det viktigaste. (Annars är de inte sponsorer utan bidragsgivare.)

3. Du har såklart din fulla rätt att tycka vad du vill om vem du vill. MEN, det är inte alltid lämpligt att uttrycka sin åsikt öppet. Ibland är det bättre att vara "politiskt korrekt" och utöva lite dimplomati. Om jag t.ex. möter ett gäng skinheads på stan så ställer jag mig inte och skriker "Jävla rasistsvin" även om det nu skulle råka vara det som dyker upp i mitt huvud.

4. Att rabiat försvara sig mot sånt man tolkar som angrepp ger ett sken av att man är skyldig.

1. Inget nytt på västfronten. Skulle du ha blivit glad utav ett liknande svar. Att rapportera att inget har hänt verkar ju lite meningslöst. Trodde att folk kunde lista ut själva när inget har hänt.

2. Den största sponsorn har inte fått en logga alls... Felaktigt resonemang. Exponeringen blir större om man lyckas, därför vill de se en lyckas.
Ingen sponsor har klagat däremot har besökarna tyckt att sponsorerna borde vara missnöjda. Konstigt tycker jag att en del (några få hoppas jag) vet vad sponsorerna borde tycka.

3. Visst ibland är det viktigt att vara politiskt korrekt om situationen så kräver. I det här fallet spelar det ingen roll för mig. Om jag skulle möta ett gäng rasister på stan som uppförde sig illa skulle jag gå fram och vänligt ifrågasätta dem vad de håller på med. Tycker det är viktigt med civilkurage.

4. Tystnad är samtycke. Att jag skulle ha försvarat mig rabiat verkar väll att ta i lite men hur man än gör kan det tolkas som man är skyldig. Om man inte försvarar sig kan det tolkas som om man är skyldig och om man gör det kan det tolkas som om man är skyldig. Nu vet inte jag vad jag skulle vara skyldig till men du kan säkert hitta på något.

Det är rätt intressant att en del vill ge mig tips. Jag kanske borde själv ge lite tips till er:

1. Klaga inte i onödan, det lär ändå inte leda till någon förbättring om den anklagade personen inte anser att det är motiverat.

2. Var ödmjuk.

3. Respektera medmänniskor önskan.

4. Diskutera inte om sådant som ni inte har insyn i.

Att folk har varit negativ (och även oförskämda för den delen) på min hemsida leder endast till en mindre vilja att sprida informationen om hur det gick. Eftersom de flesta ändå påstår att det har varit väldigt intresserade borde det ligga i allas intresse att hålla en god stämning. Men jag antar att det inte är så enkelt. Det finns helt enkelt en del människor som av olika anledningar vill sprida en negativ atmosfär i min gästbok.

Jag hade i framtiden tänkt att köra liknande race (med eller utan sponsorer) och då ha en viss typ av realtids aktivitet på en hemsida men på grund av er så känner jag ingen lust att lägga ned energi på det. Om ni hade respekterat min önskan om ett gott uppförande i min gästbok så hade det varit bra. Istället kritiseras jag för olika saker av vilka de flesta jag tycker är helt omotiverade. Det resulterar i att ni i framtiden inte kommer att kunna ta del utav material. Det spelar inte mig någon roll utan jag tyckte bara att det kunde vara kul att dela med sig utav erfarenhter. Jag har inte förlorat något på det här, däremot anser jag att ni har förlorat något (sen huruvida det är värt något för er kan man diskutera).
 
Re: Lägg ner...

alert; sa:
Föreslår att tråden läggs ner och vi övergår till att diskutera något mer intressant (och roligare) än Michaels framfart, tror inte någon misstycker...

Michael: Om du hade i stället för att ödsla kraft på att spy galla över allt och alla, ägnar dig åt planering inför nästa försök, så kommer det gå betydligt bättre ska du se. En glad cyklist trampar nog fasen så mycket mer energiskt än en som känner sig missförstådd av alla...

Ytterligare en i raden som självutnämner sig till representant för en större grupp. Låt folk bestämma själva om de vill läsa och diskutera!

Du kan ju försöka att stava mitt namn rätt men jag tror inte du kan lära dig det, eller?

Suck och stön. Alla som osakligt kommenterar och kritiserar mig, projektet osv. förtjänar, enligt min åsikt, inga silkesvantar. Om du skulle ägna din energi åt att sköta ditt eget liv skulle du nog se att det blir bättre...

Jag är en glad cyklist (men hur ska du kunna veta det) och att jag skulle känna mig missförstådd stämmer inte heller. Det är endast vissa personer här på utsidan som inte vill förstå mig helt enkelt och då finns det inte så mycket att göra åt det.

Däremot kan jag göra min stämma hörd och ge min bild utav verkligheten.
 
Mickael83; sa:
1. Inget nytt på västfronten. Skulle du ha blivit glad utav ett liknande svar. Att rapportera att inget har hänt verkar ju lite meningslöst. Trodde att folk kunde lista ut själva när inget har hänt.

Hur ska folk kunna skilja på att inget hänt och att du inte orkat rapportera eller din webbmaster inte orkat skriva? Det är just det det handlar om, visa att det faktiskt händer nåt. För det HAR ju hänt nåt hela tiden, bara det att du inte kunnat rapportera?

Om webbmaster uttryckligen skrivit att han försökt nå dig en gång i timmen i flera timmar så hade folk förstått att du hade problem. Läser man bara på din hemsida (och inte här i tråden) så får man intrycket av att du inte ansträngde dig så mycket.

I dagens samhälle har vi vant oss vid att få information om vad som händer. Om t.ex. en sajt är nere och ingen information står om varför så blir folk väldigt frustrerade. Om det däremot kommer upp en sida som säger "Sajten är nere men vi vet inte riktigt vad felet är" så blir folk lugnare, även om de faktiskt inte vet mer för det.

Det har antagligen att göra med att folk känner sig lugnare om de vet att ingen annan heller vet nåt, än om de tror att "alla andra vet men inte jag".

Det finns en anledning till att det finns särskilda yrkesgrupper som sysslar med t.ex. PR, marknadsföring och nyhetsrapportering. Det är inte så himla lätt som man tror.
 
Berätta Mickael, sluta gnälla ni andra.

Jag har då och då tittat in på din hemsida och på Utsidan för att få rapporter.

Det vore intressant att få uppgifter om vad som gick enligt plan och vad som var oväntat under turen.

Nu hittar jag bara inlägg om att flera inte hittat den information de varit ute efter på hemsidan. Dina äventyr är intressanta att ta del av tycker åtminstone jag.

Däremot vill jag inte delta i eller läsa mer allmänt gnäll i den här tråden.

Thure
 
nermander; sa:
Mickael83; sa:
1. Inget nytt på västfronten. Skulle du ha blivit glad utav ett liknande svar. Att rapportera att inget har hänt verkar ju lite meningslöst. Trodde att folk kunde lista ut själva när inget har hänt.

Hur ska folk kunna skilja på att inget hänt och att du inte orkat rapportera eller din webbmaster inte orkat skriva? Det är just det det handlar om, visa att det faktiskt händer nåt. För det HAR ju hänt nåt hela tiden, bara det att du inte kunnat rapportera?

Om webbmaster uttryckligen skrivit att han försökt nå dig en gång i timmen i flera timmar så hade folk förstått att du hade problem. Läser man bara på din hemsida (och inte här i tråden) så får man intrycket av att du inte ansträngde dig så mycket.

I dagens samhälle har vi vant oss vid att få information om vad som händer. Om t.ex. en sajt är nere och ingen information står om varför så blir folk väldigt frustrerade. Om det däremot kommer upp en sida som säger "Sajten är nere men vi vet inte riktigt vad felet är" så blir folk lugnare, även om de faktiskt inte vet mer för det.

Det har antagligen att göra med att folk känner sig lugnare om de vet att ingen annan heller vet nåt, än om de tror att "alla andra vet men inte jag".

Det finns en anledning till att det finns särskilda yrkesgrupper som sysslar med t.ex. PR, marknadsföring och nyhetsrapportering. Det är inte så himla lätt som man tror.

Du har vissa poänger men uppdateringen under turen hade ingenting med att Mattias inte orkade uppdaterade. Men naturligtvis måste man ju skriva ut det att för att folk ska förstå det... Suck.

Att hemsidan inte har uppdaterats nu beror helt enkelt på att jag inte har tid och jag bryr mig allt minde och mindre om den i och med hur folk var på gästboken.

Du kan inte förvänta dig uppdatering utav sidan timme för timme.

Jag försökte kontakta Mattias två gånger per dag men uppe i norra Norrland kunde t.ex. Mattias inte ringa mig och jag kunde ibland inte ringa någon. Vidare blev taltiderna allt kortare och kortare på grund av batterierna.

Vidare kan jag bara säga att det var tur att Mattias kunde uppdatera för annars hade ni inte fått någon information alls. Vad tycker du är bäst att få den information som finns tillgänglig eller ingen alls?
[Ändrat av Mickael83 2004-11-07 kl 11:41]
 
Re: Berätta Mickael, sluta gnälla ni andra.

thureb; sa:
Jag har då och då tittat in på din hemsida och på Utsidan för att få rapporter.

Det vore intressant att få uppgifter om vad som gick enligt plan och vad som var oväntat under turen.

Nu hittar jag bara inlägg om att flera inte hittat den information de varit ute efter på hemsidan. Dina äventyr är intressanta att ta del av tycker åtminstone jag.

Däremot vill jag inte delta i eller läsa mer allmänt gnäll i den här tråden.

Thure

Om tillräckligt många är intresserade så ska jag skriva ihop ett dokument med reseberättelse och sammanfattning om vilka misstag som begicks men också vad som fungerade väldigt bra. Den kommer då att finnas tillgänglig på min hemsidan för att laddas ned eller läsas. Tänkte ta mig lite tid (en dag) under denna helg för att skriva ihop det men det får bli lite senare. Den kanske är klar till slutet av kommande vecka.
 
Mickael83; sa:
Karlholm; sa:

Jag kom 74 mil (mer än en tredjedel) och innan hade jag cyklat 32 mil samt sprungit / gått 22 km. Jag vet att du inte kan klaga på min prestation så därför väljer du att upphöja den istället för att få dina egna argument att se nyanserade ut, vilka jag inte anser är nyanserade utan enkelspåriga.

Hmm, 74 mil. Enligt din hemsida rapporterades det att du var i Härnösandstrakten och "har fått upp farten??
dit är det väl minst 90 mil...
 
Mickael83; sa:
Du har vissa poänger men uppdateringen under turen hade ingenting med att Mattias inte orkade uppdaterade. Men naturligtvis måste man ju skriva ut det att för att folk ska förstå det... Suck.

Att hemsidan inte har uppdaterats nu beror helt enkelt på att jag inte har tid och jag bryr mig allt minde och mindre om den i och med hur folk var på gästboken.

Men fokusera nu inte på oss här på Utsidan, vi kan ju ta del av dina förklaringar här. Men tänk på de som aldrig satt sin fot på Utsidan utan bara har sett din hemsida. Vad tror du de får för intryck?
 
Mikael är en gnällig jvla besserwisserslyngel men man måste ändå erkänna att han lyckas skapa ett visst intresse runt sina misslyckanden.

Om du fortsätter att ha den stil som du har nu så kommer många följa allt du gör bara för att se dig misslyckas igen och som reklammakarna säger -all publicitet är bra publicitet-.
 
dobben; sa:
Mikael är en gnällig jvla besserwisserslyngel men man måste ändå erkänna att han lyckas skapa ett visst intresse runt sina misslyckanden.

Om du fortsätter att ha den stil som du har nu så kommer många följa allt du gör bara för att se dig misslyckas igen och som reklammakarna säger -all publicitet är bra publicitet-.

Instämmer. Från att mest irriterat mig på denna diskussion följer jag den nu med spänning. Beklagar att jag inte läst de hårresande inläggen i gästboken. De måste ha varit av särdeles grov karaktär då de föranlett den unge cyklisten att förvägra oss detaljer från sin triumfresa genom halva Sverige. Detta är beklagansvärt, men om vi skriver snälla saker här kanske vi slutligen får veta lite mer om det framgångsrika projektet. Personligen är jag mycket intresserad av fallet från 100-meters-stupet. Gjorde det inte ont?
 
dobben; sa:
Mikael är en gnällig jvla besserwisserslyngel men man måste ändå erkänna att han lyckas skapa ett visst intresse runt sina misslyckanden.

Om du fortsätter att ha den stil som du har nu så kommer många följa allt du gör bara för att se dig misslyckas igen och som reklammakarna säger -all publicitet är bra publicitet-.

En gnällig jvla besservisserslyngel vet jag inte om jag är men som du säger all publicitet är bra publicitet. En sanning med reservation för undantag.
 
b_100; sa:
Mickael83; sa:
Karlholm; sa:

Jag kom 74 mil (mer än en tredjedel) och innan hade jag cyklat 32 mil samt sprungit / gått 22 km. Jag vet att du inte kan klaga på min prestation så därför väljer du att upphöja den istället för att få dina egna argument att se nyanserade ut, vilka jag inte anser är nyanserade utan enkelspåriga.

Hmm, 74 mil. Enligt din hemsida rapporterades det att du var i Härnösandstrakten och "har fått upp farten??
dit är det väl minst 90 mil...

Näe Mattias har råkat blanda ihop Härnösand och Skellefteå. Ett mänskligt misstag.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Alexander1 Treriksröset/Tromsø till Smygehuk sommaren 2021, med mig? Långcykling 9
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
Hennke Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
ekan93 Massor med frågor ang Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
verasiren Cykla Treriksröset - Smygehuk, med mig? Långcykling 8
jees889 Treriksröset - Smygehuk (Solo) Långcykling 1
JA64 treriksröset-smygehuk Långcykling 29
R.Sandin Projektarbete Treriksröset-Smygehuk Långcykling 4
the medic Treriksröset - Smygehuk på tandem Långcykling 3
AWG Treriksröset-->Smygehuk Långcykling 2
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk avslutat Långcykling 3
Stiffmeistern Treriksröset Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 0
jimpaw blandade frågor treriksröset -> smygehuk. Långcykling 9
Gunnar.o Smygehuk-Treriksröset Långcykling 0
lejnur Lämplig cykel för treriksröset-smygehuk Långcykling 12
nilsjohan Treriksröset-Smygehuk Långcykling 1
Mickael83 Sponsorer Treriksröset - Smygehuk Långcykling 25
avsl0912 Följ den 17-årige Andree från Treriksröset - Smygehuk Långcykling 8
Freddie treriksröset- smygehuk sommaren 2004 Långcykling 3
Willey Treriksröset - Smygehuk på cykel Långcykling 2
Rekordtid Treriksröset - Smygehuk? Långcykling 3
snöängeln Smygehuk-treriksröset Långcykling 1
krs Smygehuk - Treriksröset, hur lång tid tar det? Långcykling 10
Nikhi Nordkap & Treriksröset Långcykling 7
Kevin123 Treriksröset Långcykling 3
hellstrom-c Treriksröset eller Kiruna? Långcykling 4
Benny G Nordkap- Treriksröset Långcykling 19
JA64 treriksröset Långcykling 3
Polarnatt Cykel till Treriksröset Långcykling 3
vetlanda Två 17 åringar till treriksröset. Långcykling 13
jimpaw färdvis till treriksröset ? Långcykling 5
ecsrigu Treriksröset Långcykling 6
Har cyklat till Prag,Treriksröset,tvärs över USA Långcykling 0
Dantiberg Trerik - Smygehuk Långcykling 28
cocosnot Kiruna-Ystad (Smygehuk), redogörelse, lärdomar och funderingar Långcykling 8
AWG Jönköping -> Smygehuk Långcykling 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.