Treriksröset-Smygehuk

Är det någon som vet hur det går för Mickes försök att slå rekordet genom Sverige?? Hemsidan har inte uppdaterats sedan innan den planerade starten
 
Falla ner för 100 meter stup, jogga 22 km till startplatsen... Det verkar bli en tuff början för Mickael :)
 
Tufft för Mickael...

Jo du,

24 mil på 25 timmar visar att cyklingen antagligen är kanontuff. Då detta var sträckan första dagenoch energi- och sömndepåerna ändå torde vara på topp... för att sedan avta... Försovning dag 2 på 6 timmar tränger tiden, men kanske är bra för orken.

Spännande att följa. Jag är imponerad.

mvh
Niklas
 
rapport

Om du klickar på kartan på hans hemsida, så finns det en kortfattad rapport för varje dag...
En kollega ringde nyss och hade sett en långfärdscyklist söder om Piteå (Jävre) idag vid klockan 1200, kan det vara Mickael...
Isåfall ligger han lite efter i planeringen.
Det är bara och öka..!!

Karlholm; sa:
Var har du läst denna info?

Jag har kollat på hans hemsida, men där händer ju inte mycket...
 
Borde vara förbi Piteå

Om det stämmer att han var strax söder om Piteå idag ligger han lite efter tidsschemat, då Piteå är halvvägs in på dagsetapp 2... 10.50 idag har han varit på väg i tre fulla dygn (startade 10.50 27/10). Efter tre etapper borde han ha passerat Sundsvall.

Men hastigheten borde öka längre söderut... Kör hårt Mickael!

mvh
 
Verkar kört...

Enligt hemsidan (uppdaterad 31/10 15.20) är Mickael i närheten av Härnösand... Om starten skedde 27/10 10.50 har han då varit på väg i 4 dygn, 4 timmar och 30 minuter (även om det redovisas som dygn tre på hemsidan?)... Knappt två dygn kvar tills "den sjätte dagen" och över 100 mil kvar...

Det verkar svårt. :)
 
Brutit

Det verkar som han har brutit...
Det var ju synd, men jag tycker han borde få en revanch i sommar då det är betydligt större chans att lyckas. Tyvärr lär han få svårt att få sponsorer efter den katastrofala rapporteringen.
Jag tycker att en rapport per dygn borde gå att få iväg, det är ju inte antarktis han är på, Mågon telefon borde han ju passera!
 
Det är ju inte utan att man undrar vad det är för telefon han har. Min gamla Nokia 2110 behövde jag ladda varje natt, men mina nyare telefoner (3310, 6210 och 5210) klarar sig i princip en vecka mellan laddningarna.

I sommras när jag skulle på scoutläger hade jag min 6210 med mig och två extra batterier till den (det var för att vi har två sådana och ett extra batteri som jag valde den, just för att kunna ha med mig extra batterier). Då snålade jag visserligen en del på batteri och hade telefonen avstängd rätt mycket, men när jag kom hem hade jag inte behövt använda de två extra batterierna...
 
telefonbatteri

Passningstiden på de flesta telefoner är ju runt en vecka numera, men om han behövt telefonen för att diskutera vägval/reparationer osv så har det förmodligen dragit en del batteri. Har för mig att jag sett en dynamoliknande mobtel-laddare för cyklar, kanske vore nåt till nästa gång?

Hittade den...http://www.ikonglobal.com ("Pedal & Power"). Visserligen förlorar man lite kraft, men det kanske det är värt ;)
[Ändrat av Haddock 2004-11-02 kl 09:28]
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Alexander1 Treriksröset/Tromsø till Smygehuk sommaren 2021, med mig? Långcykling 9
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
Hennke Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
ekan93 Massor med frågor ang Treriksröset - Smygehuk Långcykling 12
verasiren Cykla Treriksröset - Smygehuk, med mig? Långcykling 8
jees889 Treriksröset - Smygehuk (Solo) Långcykling 1
JA64 treriksröset-smygehuk Långcykling 29
R.Sandin Projektarbete Treriksröset-Smygehuk Långcykling 4
the medic Treriksröset - Smygehuk på tandem Långcykling 3
AWG Treriksröset-->Smygehuk Långcykling 2
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk avslutat Långcykling 3
Stiffmeistern Treriksröset Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset - Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 1
Stiffmeistern Treriksröset till Smygehuk Långcykling 0
jimpaw blandade frågor treriksröset -> smygehuk. Långcykling 9
Gunnar.o Smygehuk-Treriksröset Långcykling 0
lejnur Lämplig cykel för treriksröset-smygehuk Långcykling 12
nilsjohan Treriksröset-Smygehuk Långcykling 1
Mickael83 Sponsorer Treriksröset - Smygehuk Långcykling 25
avsl0912 Följ den 17-årige Andree från Treriksröset - Smygehuk Långcykling 8
Freddie treriksröset- smygehuk sommaren 2004 Långcykling 3
Willey Treriksröset - Smygehuk på cykel Långcykling 2
Rekordtid Treriksröset - Smygehuk? Långcykling 3
snöängeln Smygehuk-treriksröset Långcykling 1
krs Smygehuk - Treriksröset, hur lång tid tar det? Långcykling 10
Nikhi Nordkap & Treriksröset Långcykling 7
Kevin123 Treriksröset Långcykling 3
hellstrom-c Treriksröset eller Kiruna? Långcykling 4
Benny G Nordkap- Treriksröset Långcykling 19
JA64 treriksröset Långcykling 3
Polarnatt Cykel till Treriksröset Långcykling 3
vetlanda Två 17 åringar till treriksröset. Långcykling 13
jimpaw färdvis till treriksröset ? Långcykling 5
ecsrigu Treriksröset Långcykling 6
Har cyklat till Prag,Treriksröset,tvärs över USA Långcykling 0
Dantiberg Trerik - Smygehuk Långcykling 28
cocosnot Kiruna-Ystad (Smygehuk), redogörelse, lärdomar och funderingar Långcykling 8
AWG Jönköping -> Smygehuk Långcykling 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.