Nästa drömprojekt - Campa el Shimano?

-Patric-; sa:
det känns så tomt i Sverige nu för tiden så jag provade med omvänd pyskologi för att du skulle flytta tebax?!

(det vart hojen jag blev illamående av)

Men Putte, om du vill få hem Håkke till gammal skånemylla igen bör du väl ändå locka med en svensk (nåja) velociped, nämligen Bianchi:
CH2793sml.jpg


Och varför då inte just tyske herr Ullrichs egen dito med Campa record...

Jag menar, om Ullrich kör svenskt (nåja igen) kan väl Håkke...

/ G
 
LeMond cyklar ingår i samma familjen med Trek/Gary Fisher/Bontrager/Klein, så jag tror att Duells har bästa chansen att ta LeMond till Sverige. Frågan är bara om de har tid och lust...
 
tigertamjaren; sa:
Men Putte, om du vill få hem Håkke till gammal skånemylla igen bör du väl ändå locka med en svensk (nåja) velociped, nämligen Bianchi.

Och varför då inte just tyske herr Ullrichs egen dito med Campa record...

Jag menar, om Ullrich kör svenskt (nåja igen) kan väl Håkke...

/ G

vad gör man inte i paniksituationer..

Skall väl inte bajja för mykke på SOIL, min MTB e byggd på en titanram från dom så det funkar väl..

Annars så är väl just Bianchi ett fint Svenskt gammalt familjeföretag med anor i slipbranschen.. Salvatore har väl gjort några timmar bakom slipmaskinen..
 
Trevligt att nån i fosterlandet saknar mig. Tyvärr så finns det ett antal fördelar med Tüskland: Ordnung und reda, Geld, Skatt, Autobahn; Wurst und Bier, Qualität på de produkter som produceras (nåja) und en vackra tyska flicka.

/Håkan
 
De e bara att hoppas att hon inte hänger på Utsidan..

Hur gårre nu med racerhojen, har du fått några schöna uppslag på prylar, en summering är på sin plats!
 
Jag har inte kommit till nån definitiv slutsats, men...

Ursprungsfrågan var ju Dura Ace eller Record, och jag ville gärna ha klassiskt stuk. Oavsett övrig utrustning (ram å så) så måste nog svaret bli Campa, trots att de meckar med kolfiber i växlar, reglage mm.

Skulle ramen bli en kolfibervariant, så blir det:
Look KG 481 SL, med Look-gaffel och Ergopost
Vevparti i kolfiber
Hjul Bora (å så komplementera med Mavic Ksyrium för dagar med sidvind här på plattlandet)
Sadel Selle Italia SLR
Styre/styrstam Deda Alanera

Mer klassiskt
Pegorettii Que Nao Se Ve (alu)
que_r4_c5.gif

Vevparti i alu
Record-nav + fälg CXP33 (?) silver
Sadel Selle Italia SLR
Styre ?
Styrstam ?

Ungefär så.

Kanske man skulle ha en av varje, samt tempohojen som Tigern visade...

/Håkan
 
Håkan K; sa:
Skulle ramen bli en kolfibervariant, så blir det:
Look KG 481 SL, med Look-gaffel och Ergopost
Vevparti i kolfiber
Hjul Bora (å så komplementera med Mavic Ksyrium för dagar med sidvind här på plattlandet)
Sadel Selle Italia SLR
Styre/styrstam Deda Alanera

/Håkan

mmm... men jag hade nog hellre tatt mitt förslag, äsch jag vill ha denne med!!
 
-Patric-; sa:
Håkan K; sa:
Skulle ramen bli en kolfibervariant, så blir det:
Look KG 481 SL, med Look-gaffel och Ergopost
Vevparti i kolfiber
Hjul Bora (å så komplementera med Mavic Ksyrium för dagar med sidvind här på plattlandet)
Sadel Selle Italia SLR
Styre/styrstam Deda Alanera

/Håkan

mmm... men jag hade nog hellre tatt mitt förslag, äsch jag vill ha denne med!!
Ska vi beställa tillsammans? Om vi köper 2-pack, så kanske vi får rabatt...

/Håkan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.