Nästa drömprojekt - Campa el Shimano?

Kram

mlindstrom; sa:
Hmm, Dane, jag tror att du glömde en sak. På Utsidan är man automatiskt diskvalificerad om det är så att man har någon form av kommersiella intressen i det man skriver om.

De varumärken du representerar är "top of the line", vilket alla som har någon form av cykelkunskap vet. Att du sedan startat eget och nu ger oss Svenskar möjlighet att se dessa skapelser i verkligheten är beundransvärt.

Klart du skall ha en åsikt. På andra forum (såsom http://www.happymtb.org)så välkomnas återförsäljare/distributörer och deras feedback, för där anses man som läsare själv kunna värdera vad individen skriver. Här på utsidan är det ett av de värsta tabuerna som finns.

Fortsätt posta om bra cyklar och cykeldelar. Det behövs.

Disclaimer: Nej, jag har inget att göra med Dane och American Flyers, jag har inte ens handlat av honom
Disclaimer om disclaimern: Bara det faktum att jag skrev en disclaimer visar hur snett det är...

/Mattias
Herr Lindström, jag tror att ni skall träffas och kramas lite! Du låter också lite "ödmjuk"!!
 
Re: Re: Re: Retro å retro

Håkan K; sa:
jrk; sa:
Jaha så har några så kallade experter uttalat sig. div 1 stall som kör med Campagnolo,, Lotto domo,Alessio,Fassa bortolo,Phonak, Saeco mm bara några jag räknar upp.Har pratat med flera cykelhandlare,några med erfarenhet av proffscykling i flera länder,och Shimano och Campagnolo bästa grupp Dura-ace,Record är likvärdiga medan Campagnolo håller högre klass på övriga grupper,hans ord som jag tror på,kör själv Derosa med Campagnolo
Och ytterligare en så kallad expert asnluter sig till diskussionen... Jag tror det är få av oss som över huvud taget påstår att vi är s.k. experter, allra minst jag (därav denna diskussion). Om ett flertal stall kör Shimano kontra Campagnolo är väl i det närmaste bara betrakta som kuriosa.

/Håkan
Hehee lägg ner,jag är ingen expert men vissa tror ju dom är det...
 
Re: Re: Re: Retro å retro

Pastor Hälge; sa:
jrk; sa:
Håkan K; sa:
Jag kan med en gång säga att ylletröja går bort. Så jäkla retro ska det inte va. Och jag hade tänkt kanttrådsdäck, ser det vettigt ut att att vira en slang över axlarna? Och pga min axelbredd så måste jag nog vira flera varv... Bilen går bort, jag tror inte hustrun ställer upp på att harva runt Bremen i bil bara för att stötta min cykelproffskarriär.

Det är så alltså? Proffsstallen kör japanskt. Jag tycker de (Shimano-prylarna) ser lite vulgära ut. Passar på en mtb, men en landsvägscykel ska ju cvara elegant och en fröjd för ögat. Prisskillnaden på en Dura Ace grupp och en Record dito, tycks ligga på ca 3000 SEK (Record med aluvevar).

Till ramen har jag inte kommit än, men stål är nog uteslutet pga urval (och f-n vet om inte alu är det oxå, det är inte många alu.modeller som Colnago m fl erbjuder, Pegoretti kanske?). Ett oortodoxt alternativ till ram vore Principia RSL, inget klassiskt märke, men som du skriver inte slopad.

Profilbilden? Nä, Coppi? Fåglum? Tamjaren?

/Håkan

[Edit: Fasen, nu har Johan skrivit Coppi (men inte kan det vara Alpe d'Huez, det ser ju inte ut att luta nåt...)]

[Ändrat av Håkan K 2004-03-29 kl 13:30]
Jaha så har några så kallade experter uttalat sig. div 1 stall som kör med Campagnolo,, Lotto domo,Alessio,Fassa bortolo,Phonak, Saeco mm bara några jag räknar upp.Har pratat med flera cykelhandlare,några med erfarenhet av proffscykling i flera länder,och Shimano och Campagnolo bästa grupp Dura-ace,Record är likvärdiga medan Campagnolo håller högre klass på övriga grupper,hans ord som jag tror på,kör själv Derosa med Campagnolo
Tjena! Svenska cykelhandlare går väl knappast att referera till! En yrkesgrupp med sämre kunskaper inom sitt eget område får man väl leta efter!? Fasen, dom har ju precis lärt sig att PPS är ersatt av Nexus!!
Nä vanliga cykel handlare ja,sedan finns det dom som kan det här med racer cyklar,till skillnad från vissa andra klåpare
 
Boys, nu får vi inte börja kasta skit på varann när vi nu äntligen har en tråd att plöja vidare på i många glada dagar!

Håkkes smak har vi nu börjat få grepp om (tror jag), en Pegoretti i ett utförande som får magen att vändas på en (jäkk!) och en annan dito i stramt modernistiskt röd-vitt utförande. Jag tror du har bott för länge i Deutschland nu Håkke, tillbaks till gamla goa värderingar i Svedala är nog utvägen för dig. ;)

De där älgcyklarna (Moose eller Moots eller vad de hette...) är väl inte heller särskilt kittlande i sin design: Jaha grabbar, vi gör så här, vi svetsar ihop rören, och Lelle, du hade ju de där vita dekalerna på bakluckan som vi kan klistra på. Sen ringer vi butiken och säger att grejerna är klara att hämtas... ;)

Nä f_n jag trodde vi snackade DRÖMCYKEL! Här är några förslag:

look_kg486_red_03_m.jpg

Look KG 486, mumma!

CoppiKCNStar.jpg

Eller varför inte en...Coppi! ;)



-Patric-; sa:
Själv så gillar jag egentligen inte racercyklar eftersom jag är lätt asfaltsallergiker.. Sedan så gillar jag inte MTB heller för dom stör friden i skogen.. Kontentan är väl att jag tycker att cyklar e mest skit! :)

(har dock sadelstolpe i titan)

Kanske en cyclocross är cykeln för dig, perfa på grusvägar:
Product_145395.jpg

Bara att trycka i sadelstoplen...

/ G

[Ändrat av tigertamjaren 2004-03-31 kl 12:11]
 
tigertamjaren; sa:
Jag tror du har bott för länge i Deutschland nu Håkke, tillbaks till gamla goa värderingar i Svedala är nog utvägen för dig. ;)
Icke, då hade jag föreslagit: Klein
04aura.jpg


eller Storck
scenarioproatlanta.jpg

båda skulle då förses med känslokall Shimano-grupp. Huvva!
tigertamjaren; sa:
Nä f_n jag trodde vi snackade DRÖMCYKEL! Här är några förslag:

Look KG 486, mumma!
OK, men ska vi snacka kolfiberram och Look, då vill jag inte ha den där besten, hellre KG 481 SL:
product_img_kg481-jal_01.jpg


tigertamjaren; sa:
Eller varför inte en...Coppi! ;)
Nja, kanske, men när man kikar på kolfiber som blivit till i Italien så är jag faktiskt böjd att hålla med -Patric-, C50!
[/QUOTE]
 
Hoppsan, för stora bilder i förra inlägget? Man ser iaf Kleinens slopning och Ergoposten på Look-ramen.

Ev. nöjer jag mig med en sån här, det tycks vara nån slags landsvägs-/mtb-combo:
barn12_3.gif

(Extra hjul är ju bra om man har en dålig dag och vinglar lite)

/Håkan
 
-Patric-

Håkan K; sa:
tigertamjaren; sa:
Jag tror du har bott för länge i Deutschland nu Håkke, tillbaks till gamla goa värderingar i Svedala är nog utvägen för dig. ;)
Icke, då hade jag föreslagit: Klein
04aura.jpg


eller Storck
scenarioproatlanta.jpg

båda skulle då förses med känslokall Shimano-grupp. Huvva!
tigertamjaren; sa:
Nä f_n jag trodde vi snackade DRÖMCYKEL! Här är några förslag:

Look KG 486, mumma!
OK, men ska vi snacka kolfiberram och Look, då vill jag inte ha den där besten, hellre KG 481 SL:
product_img_kg481-jal_01.jpg


tigertamjaren; sa:
Eller varför inte en...Coppi! ;)
Nja, kanske, men när man kikar på kolfiber som blivit till i Italien så är jag faktiskt böjd att hålla med -Patric-, C50!
[/QUOTE]Han skrev "i brist på annat" så c-50! Snobbigt? Nä, helt rätt!
 
Proffserfarenhet!

Ja du Joakim, det finns ju en rätt många cykelhandlare som har erfarenheter från proffscirkusen!! Du har nog rätt! Hopphopp!
 
Pegoretti i stål eller Lemond

www.pegoretticicli.com och se, de har ju stålramar. Se denna Luigino Pista t ex
luiginotrk_r2_c3.gif
. Sen så bör man väl kunna specialbeställa lack på den.

/Håkan
(http://www.totalbike.com/articles/Campy-Shimano.html)
[Ändrat av Håkan K 2004-03-31 kl 08:32] [/QUOTE]

Vilken ram! en sån vill jag ha. Vem säljer Pegoretti i Sverige nu? Förut var det väl cykelcity men de har inga Pegorettiramar i årets katalog. Även amerikanska Lemond lär ha fina racerramar i stål, någon som vet vem som för dem i Sverige?
 
nu är jag på gränsen till illamående men eftersom kära Håkkan har lämnat Svea Rike till förmån för surkålens land så kanske en surkålsracer vore något?

kl_RRDA04.jpg
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.