Nu så ;-)

Svar från Utsidan ang nytt forum Cykelpendling

Jag skrev till Utsidan och fick följande svar:

=============================================
Hej Raymond!
Tack för ditt brev, efter att ha läst igenom diskussionen nu så kan jag hålla med om att det kanske borde finnas ett mer allmänt forum för cykling.
Att kalla det för Cykelpendling kanske begränsar forumet utan det kan väl vara allmänt om cykel, eller hur. Jag ska be Christer fixa ett sådant.

Vänlig hälsning Ulrika

----- Original Message -----
From: "Raymond Bergmark"
To: <redaktion@utsidan.se>
Sent: Tuesday, December 02, 2003 1:10 PM
Subject: Nytt forum: Cykelpendling

Hej!

Det finns en tråd under Långcykling som heter Nu så ;-) där många efterlyser ett nytt forum på Utsidan som t ex skulle kunna heta Cykelpendling. Det hör kanske inte hemma under det som Utsidan står för, men många trådar som finns under Långcykling hör egentligen hemma där (även under Mountainbike finns många pendlingstrådar).

Det vore väl kul med ett nytt forum!

Mvh Raymond Bergmark
=============================================

Det verkar vara på gång!

/Raymond
 
Bra ide till nytt forum!

Jag cyklar också året runt och använder alltid samma MTB-cykeln. Vxl-systemet är Shimano Deore LX som jag har nyss uppgraderat till. Men tänker inte byta upp till XT eller XTR med risk för stöld samt cykel slits mkt när man pendlar varje dag mellan skolan, särskilt under vinterperiod.

Cykelhandlarna brukar föreslå att jag ska skaffa mig stötsdämpare - glöm det! Jag försöker göra min cykel anonymt som möjligt så att tjuvar inte får blickar på den så lätt. Trots jag byter till bra komponenter så undviker jag starkafärgade delar...Endast mörka färger eller svart.

Jag upplever mycket roligare att cykla varje dag, året runt, oavsett var i stan, än bara att cykla på fritiden. Cykling ger en slags frihet tycker jag.

Jonas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.