vilket tält?

Hmm jag kanske var lite väl kategorisk där. I mina tält, Unna och Nammatj 3 GT tillverkade i Estland, finns i alla fall sömmerskans ( med mina begränsade kunskaper i estniska tror jag att det är en kvinna iaf) namn. Men det kanske inte alltid varit så...
 
I värmen är väl inte översnöningsegenskaperna det första man tänker på....Håller med om att bra tält för värmen bör vara enkelvävs, med synnerligen god ventilation...
Har heller inte blivit av med något ute i buschen utom när en överenerigisk ynglig försökte sno allt för tre när vi stod och drog fluga vid en bäck. Han var så nerlastad att trots 400m försprång fick vi honom på mindre än 800 m. Mot rån och tullstölder hjälper dock vaksamhet föga...ankomsthallar och strax utanför bagagehanteringen är farligast enligt min erfarehet. Har kamrater som låtit lasta in allt i en svarttaxi vid framkomsten som försvann framför näsan på dem....
Peter det är inte militära aktiviteter som är det farligaste därute, det är fortfarande trafiken..tror att även du som cyklist vistas där...
HBs lösning för att bo i bara innertältet kan verka konstlad men fungerar i praktiken mycket väl.
Även jag kan se skillnader i gamla och nya HB tält, allt nytt är inte bättre.
//J
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.