Langningspunkter i Sverige sökes

Mickael83; sa:
Förresten svarade du inte på: Vad fan är ett onaturligt väckt intresse för ett äventyr?
Eftersom du inte verkar kunna svara på det måste det bara finnas naturligt väckta intressen för äventyr och därmed om jag har väckt intresse hos någon så måste det alltså förtjäna uppmärksamhet, eller hur?

Ett onaturligt intresse för ett äventyr är till exempel ett intresse väckt av att någon gråtfärdig cyklist, på ett friluftsforum, reagerar så hårt på att ingen orkar bry sig i det faktum att han behöver folk som står efter vägen och ger honom sportdryck, att vissa känner sig, av medlidande, tvingade att ställa upp.
 
tjonsson; sa:
Mickael83; sa:
Förresten svarade du inte på: Vad fan är ett onaturligt väckt intresse för ett äventyr?
Eftersom du inte verkar kunna svara på det måste det bara finnas naturligt väckta intressen för äventyr och därmed om jag har väckt intresse hos någon så måste det alltså förtjäna uppmärksamhet, eller hur?

Ett onaturligt intresse för ett äventyr är till exempel ett intresse väckt av att någon gråtfärdig cyklist, på ett friluftsforum, reagerar så hårt på att ingen orkar bry sig i det faktum att han behöver folk som står efter vägen och ger honom sportdryck, att vissa känner sig, av medlidande, tvingade att ställa upp.

Är det någon mer än mig som ska dra ut och cykla nu eller vem pratar du om?

Tycker din lilla teroi om onaturligt väckt intresse för äventyr är rätt ohållbar i och med att de i så fall innebär att onaturligt väckta intressen för äventyr bygger på skuldkänslor och naturligt väckt intresse bygger snarare på genuint intresse. Då kan man ju fråga sig vilken typ av skuld de känner sig som har anmält sig att hjälpa till, kan det vara arvsskuld?
I ett senare led kan man också konstatera den överhängande majoriteten utav alla rekordförsk som tillhör naturligt väckt intresse. Då kan man ju i nästa led ifrågasätta om det är nödvändigt att klacificera äventyr efter huruvida dem är naturliga eller ej i och med att man kan anse att onaturligheten är en klar avvikelse från normaliteten. Klart att de i många fall är intresseant att definiera och studera något som avviker men i det här fallet förtjänade det inte uppmärksamhet, eller hur?

Man kan inte väcka ett intresse onaturligt. Intresse finns bara naturligt. Samma resonemang kan man hålla på med kemikalier som de flesta människor anser är onaturliga och inte hör hemma i naturen men som alla som har lite kunskap inom kemins förunderliga värld vet att allting i naturen är kemi och kemikalier.

Det finns väll inga människor som ställer upp och hjälper till med detta för att de känner skuldkänslor till mig? Jag tror att de hjälper till av intresse av att se mig lyckas eller håller de också på och snickrar på sitt självbedrägeri?

Om du syftar på mitt inlägg så, involverar denna langningsruntin inte att folk står vid vägen och ger mig sportdryck, men det är ju klart att man kan inte räkna med att alla ska förstå den intrikat processen som har beskrivits ett otal gånger, men ändå blir fel..

Du bör kanske fundera över din roll som "människokännare"...
 
Olika anledningar

tjonsson; sa:
Niklas. Jag tillhör den delen av befolkningen som tycker att det kan vara ett stort äventyr att cykla till jobbet, så jag kan inte direkt bjuda på några större excesser.

Anledningen till att jag reagerade på inlägget om att värdet av ett äventyr är individuellt är den något falska ödmjukhet som vissa element i äventyrbraschen klär sig i. Jag är av den fasta övertygelsen om att allt till syvende og sidst handlar om bekräftelse, från sig själv och/eller andra. Behöver man ta fram megafonen för att någon ska lyssna på och applådera ens bedrifter kan man kanske tolka det som att folk egentligen inte är intresserade och nöja sig med den egna tillfredställelsen över övervunna hinder. Ett bra äventyr förtjänar sin egen uppmärksamhet.

Thomas, då gläds jag över dina dagliga äventyr och kan bara konstatera att vi sannolikt har olika människo/samhällssyn. Dessutom står det var och en fritt att läsa det utbasunerade icke intresseväckande... och synnerligen mer fritt att inte "skriva ner" det... Om Micke har ambitionen att genomföra sitt rekordförsök och för detta behöver generera uppmärksamhet (tex för att skaffa sponsorer) då tycker jag det säger mycket positivt om Micke! Som faktiskt försöker förverkliga sitt äventyr och antar sin utmaning. Och visst kan bekräftelse vara en stark drivkraft, se själv på alla de märkessaker du äger! (Brand value:) ). Men spelar det någon roll? Vad är viktigast, att tänka eller handla? Dvs oavsett drivkraft anser jag försöket att genomföra handlingen beundransvärd. Till skillnad från de som tyvärr aldrig ens vågar försöka lyfta... I min värld är det männsikor som Micke som för oss alla vidare! Visar på drömmar och kittlar själen lite grann :) (Istället för att vänta på att det plötsligt skall hända... Denna vår bingolottofierade gemenskap. Nåväl, ursäkta långrandigheten. Härmed slut från mig i denna fråga.)

Mvh
Niklas
 

avslutad210712

Gäst
Vet inte riktigt hur det gått för dig dvs om det blir någon cykeltur eller när det blir. Eftersom du passerar Töre, Morjärv så kan jag alltid stå där och langa lite grejor bara jag vet när du passerar. Något beroende på när det är kan jag kanske stå vid vägen i Luleå istället eftersom jag jobbar där. MEN MEN om det är under någon del av året när jag själv är i fjällen så får du klara dig själv.

Begär inte mer än ett tack som tack :)

Och i Sundsvall kan jag eventuellt övertala min kusin att langa lite :)
 
avslutad210712; sa:
Vet inte riktigt hur det gått för dig dvs om det blir någon cykeltur eller när det blir. Eftersom du passerar Töre, Morjärv så kan jag alltid stå där och langa lite grejor bara jag vet när du passerar. Något beroende på när det är kan jag kanske stå vid vägen i Luleå istället eftersom jag jobbar där. MEN MEN om det är under någon del av året när jag själv är i fjällen så får du klara dig själv.

Begär inte mer än ett tack som tack :)

Och i Sundsvall kan jag eventuellt övertala min kusin att langa lite :)

Det blir av, har hela tiden sagt att det blir av oavsätt sponsorer eller ej.

Har en potentiell "langare" i Piteå. Men jag återkommer till dig imorgon.

Bockar och bugar.

Sundsvall är högintressant.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Velomobiltur runt södra Sverige. Långcykling 1
FelixFernebring Sverige - Indien, ren idioti? Långcykling 7
Erkabubben Sverige-Kapstaden, söker cykelkamrat Långcykling 0
Nikhi Gibraltar/Spanien- Sverige Långcykling 4
Erkabubben Cykelkamrat sökes Sverige-Istanbul sommaren 2015 Långcykling 0
antton Sverige-Rom Långcykling 13
tommiem Genom Sverige med en amerikan Långcykling 0
KristianMattiasson en tur i södra sverige Långcykling 2
Jote Transport av cykel i Sverige Långcykling 5
joakjoha Söker cykelsällskap, Sverige/Norge i juli. Långcykling 0
hellstrom-c Kompanjon sökes för Sverige-cykling! Långcykling 15
monnes Norge, Sverige, Finland. tips på rutt! Långcykling 1
Krumbuktu Sverige - norrut eller söderut? När boka? Långcykling 14
Jackiie Cykla Sverige-Spanien-Italien inga problem? Långcykling 4
musse592 Cykla Sverige - Grekland på 5 tusen? Långcykling 30
stea runt sverige Långcykling 6
The_Lost_Cyclist Cykelrutter i norra Sverige under vintern? Långcykling 16
Nattkryp Däck för Nishiki Pro i mellan-södra Sverige Långcykling 12
aksello GPX filer för cykelleder i sverige Långcykling 7
loagoa Cykla genom Sverige! Långcykling 10
The_Lost_Cyclist Långfärdscyklist försvunnen i Sverige! (Jesper Almgren) Långcykling 16
JA64 sverige-medelhavet(italien) Långcykling 0
notaraver På ett hjul genom Sverige Långcykling 8
Erik Olsson Nybörjare genom Sverige! Långcykling 6
MajkyMan Ekonomi - Sverige till Kina Långcykling 3
MajkyMan Typ av cykel - Från Sverige till Kina Långcykling 26
Vägslav Sverige rakt igenom Del cykelväskor, cykeldator Långcykling 15
Vägslav Sverige rakt igenom, Del Cykelutrustning Långcykling 21
Peterborås Tips på sevärdheter i Sverige? Långcykling 11
RDu Sverige - Peking via -stans och mongoliet Långcykling 1
Vägslav Sverige rakt igenom Långcykling 33
Magnus H Bilder Sverige - Kina. Långcykling 12
Takuyi Förbereda sig inför långcykling genom Sverige Långcykling 8
Johangu Ungdomar cyklar genom Sverige! Hjälp! Långcykling 40
The_Lost_Cyclist Rigida Sputnik fälgar - återförsäljare i Sverige? Långcykling 2
Bulgakov Intresserad av Sydafrika-Sverige sommaren 2010? Långcykling 0
Wozzer Tips & sällskap - Norra Sverige Långcykling 5
victorborgvall Cykla Sverige - Spanien Långcykling 7
simonuno Rekord genom sverige? Långcykling 25
Magnus73 Nybörjarfrågor för Sverige/Finland Långcykling 1
hannessandahl Sverige-Schweiz och vidare? Långcykling 7
neets Hur kan man ta med sig cykel i Sverige och cykla längs Göta Kanal Långcykling 5
bergofil kul väginformation/Sverige Långcykling 1
gro kartor; sverige? Långcykling 6
The_Lost_Cyclist Vad kostar eg. Shimano XT i sverige? Långcykling 3
Albin85 "cykling" -Sverige till Kina, cykelpolare, Råd, Tips, Långcykling 9
hot_yoggi Cykla i Sverige i augusti?? Långcykling 10
Linnén Cykeltur genom Sverige! Långcykling 7
ancalagon Var får man tag på cykelkartor över sverige? Långcykling 15
avsl0912 Idag 3 juni är halva Sverige på ett hjul avklarat! Långcykling 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.