Hundbilder

Pysslar man med fågeljakt och har det som absoluta höjdpunkt på året så blir det lätt så. Jag har 33% av mina bilder (3 st) med hundmotiv :)

PS. Håller med en föregående talare. Finns det nåt tråkigare än den tusende bilden på ett fjäll, ev. utan kommentar och alltid utan en människa i bild.
 
jag klickade fram tråden i hopp om att den skulle innehålla massa forum medlemmars hundar, så jag håller inte med TS

däremot stör jag mig något fruktansvärt på barn som är fotograferade med en veckas intervall och i serier av 30-40 bilder åt gången. det blir lätt lite tungrott om man "tvingas" delta i en sådan liten fotovisning.
 
Men Hallå, barn är väl nästan lika gulliga som hundar?! Det jag saknar är fler bilder på alla våra söta, eleganta osv. friluftskatter? Vart tog de vägen... Tittar annars bara på bilder jag inte störs av, man kan väl välja.
 
Men Hallå, barn är väl nästan lika gulliga som hundar?! Det jag saknar är fler bilder på alla våra söta, eleganta osv. friluftskatter? Vart tog de vägen... Tittar annars bara på bilder jag inte störs av, man kan väl välja.

absolut inte. barn är i princip undantagslöst snoriga, rödmosiga, rufsiga i håret, ger ett allmänt stökigt och rörigt intryck. dom lämpar sig mycket sällan för att lyfta fram eller ge ett mervärde i en komposition. dessutom påminns man om till vilket besvär dom ofta är och hur mycket dom i regel stör ex friluftsaktiviteter, vilket gör att man undermedvetet får ett stresspåslag och får ytterligare svårare att känna harmoni i bilden.

det samma gäller katter, deras lömska, beräknande, falska natur väcker minst lika mycket negativa associationer och gör att det är svårt att vila ögonen på och njuta av en bild där dom finns med som en del av motivet
 
grisar

jag saknar bilder på grisar!

”I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals.”

som en vis man lär ha sagt

BZ/
 
Hunden gör bilden...

Kan hålla med dig majjen till viss del, speciellt när det dyker upp femtioelva bilder med samma motiv men har man hund med på sin tur blir det ett naturligt fotomotiv och som ofta ger bilden mer djup och förstärker friluftskänslan.
__
5c337d4e4b1e2d15c85b1c6288034a40.jpg
 
Ännu mera hundbilder...

Det är med ett leende som jag läser detta. Jag förstår er som inte har hund. Det är ju samma som att titta på en nybliven föräldersbilder... eller som att titta på en flugfiskares olika flugor... Denna fluga är grå och den andra grå...jag väljer nog den grå flugan för att en grå är bättre än en grå...

Jaja...till er som vill se fler hundbilder så finns det på våran hemsida!
http://www.jokkmokkguiderna.com

;-)
/ Matti
 
Fjällbilder är i alla fall roligare med i alla fall 1) människa/människor 2)djur 3)tält på bilden. Tomma fina panoraman blir så platta utan nånting mer i bilden tycker jag.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...