Ditt senaste inköp "bilder"

Köpte ett enmanstält nyligen. Testade det hemmavid och det var runt -5 på natten. Inga problem. Gillar verkligen tältet och det väger ganska lite. 1.4kg utan footprint och 1.6 nåt med. Detta inkl pinnar och tältspikar.

Gott om plats därinne. Kan sitta upp och röra sig utan problem.





Mvh
 
Köpte ett enmanstält nyligen. Testade det hemmavid och det var runt -5 på natten. Inga problem. Gillar verkligen tältet och det väger ganska lite. 1.4kg utan footprint och 1.6 nåt med. Detta inkl pinnar och tältspikar.

Gott om plats därinne. Kan sitta upp och röra sig utan problem.


Mvh

Glömde nämna att det är yttertält och innertält också i den vikten. Innertältet är dock mesh så det lär bli dragigt om det blåser mycket antar jag.

Kan säga att jag kommer ha en hel del härliga försommar- och sommarkvällar i meshtältet här hemma på gården också. Ska bli nice att ligga ute på kvällen och njuta av fågelsång utan de förbannade myggen och knotten.

Såhär ser det ut inuti (provuppsatt inomhus)





Mvh

Barnen testar lite :)



Mvh
 
Köpte också ett Klymit Static V2 uppblåsbart liggunderlag.
Fantastiskt skönt att sova på (låg på det natten ute i tältet). Kommer aldrig köra cellplastunderlag igen!

Vikt 463gr och packvolymen är något större än en ölburk.
Pris i sverige är ca 1000kr men den fanns på amazon för ca 750 med frakt.





Den blir strax över 6cm uppblåst och är 59cm bred. Inget mer ont i höfterna när man ligger på sidan :)

Köpte även en uppblåsbar kudde som väger 80gr och är som en kryddburk i packvolym. Dock inte av samma tillverkare och jag har ingen bild på den ännu.

Men är väldigt nöjd med liggunderlaget!

Mvh
 
Har nog shoppat en del nu de senaste veckorna.
Här en campinglykta/powerbank 10000mAh.

Får ut 3 fulla laddningar från ca 5-8% kvar upp till fullt, till min Samsung S7.

16h drifttid lampa vid full styrka, 70h resp ca 160h på lägre och lägst. Lägsta läget är fullt tillräckligt för att hitta grejer i tältet, mellersta är lagom läsljus och högsta blir jobbigt.

Vikbar upphängare. 10x6x6cm i storlek ungefär.



Mvh
 
Fenix PD35

En ny PD35, super! (Man kan aldrig få för många lampor...)

Mvh troswe
 

Bilagor

  • IMG_20180324_233857.jpg
    IMG_20180324_233857.jpg
    73 KB · Visningar: 1,325
Ett till par Meindl. Nu för vinterbruk då min vinterskor (Berghaus) "gav upp” efter 10-15 år. Köpte förra veckan. Nedsatta 500 kronor denna vecka på XXL. Känns lite surt, hade skorna gått sönder idag i stället för förra veckan så hade jag kommit undan med 500 kronor mindre. Men hade skorna gått sönder nästa vecka hade det nog känts ännu surare. Jag kan inte gå omkring snöslasket med trasiga skor

Per

Som andra sagt så har XXL prisgaranti i 30 eller 60 dagar efter köp.

Du kan alltså gå dit när det är nedsatt pris och få pengar tillbaka. Jag har gjort det.

Men jag var noga med att vara mycket artig och trevlig, då det kändes lite snålt men bra gick det.
 
Som andra sagt så har XXL prisgaranti i 30 eller 60 dagar efter köp.

Du kan alltså gå dit när det är nedsatt pris och få pengar tillbaka. Jag har gjort det.

Men jag var noga med att vara mycket artig och trevlig, då det kändes lite snålt men bra gick det.

XXL har hela 365 dagars öppet köp som någon tidigare påtalade!

Länk: 365 dagar

Mvh troswe
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...