Dyk + våg-/vindsurfningssemester - rekommendation om var?

Jag försöker sy ihop en två veckors semester över jul-nyår med en veckas dykning och en veckas våg-/vindsurfing och önskar lite tips på var man skulle kunna få ihop detta i världen. Vi är båda nybörjare så inga avancerade ställen utan jag tänker mig en dykkurs på ett ställe och sen en surfkurs på ett annat stället.

Jag förstår att dyk och iaf vågsurf oftast inte finns av den enklare karaktären på samma ställen och kan därför tänka mig att flytta på oss mellan de två veckorna men jag är inte sugen på att flyga halva jorden runt... Ett exempel skulle t.ex. kunna vara dyk i Filipinerna och surf i Bali men vill helst närmare än så ändå. Andra intressanta ställen är t.ex.. syd-/centralamerika.

Då det är jul-nyårsveckorna så inser jag ju att det är dyrare än vanligt så behöver därför också inte de dyraste/finaste ställena utan det handlar mer om att komma iväg och ha kul.

Så vad är era tips?
 
Sri Lanka

Sri Lanka, kanske Hikkaduwa som har både dykning och surf, eller kanske ta surfdelen på andra ställen mer söderut.
 
Indonesien. Ska vara bra vågsurfing, vindsurfing kan man väl göra nästan var som helst som har lite vind?

Dykningen ska på sina håll vara helt suverän.
 
Jag kan rekommendera Bali. Vågsurfing på alla nivåer från nybörjare till världsklass. en dagstur öster om Bali ligger Giliöarna med mycket bra dykning. Nusa Lembongan skall också vara bra. Ligger mellan Bali och Lombok.

/N
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...