Hittar inte stenen?

Jag har problem att hitta en boulder i Upplands Väsby. I Stockholmsföraren heter den Paranöten och ska vara belägen vid Edsjöns norra strand.
Är det någon som har varit där och kan ge en utförligare beskrivning.

Tack!
 
Eftersom jag åker förbi där regelbundet och inte kan påminna mig om att jag sett nån stor sten så blev jag ju nyfiken.

Det finns ju koordinater i Stockholmsföraren? Har du ingen GPS kan du ju alltid söka på dem på Google Maps.
http://maps.google.com/maps?f=q&sou...N+59º+30'+18.14"+E+17º+53'+8.97"&ie=UTF8&z=16

så får du en hint om var den finns. (Fast den verkar ju då ligga vid östra stranden, inte norra...?)

MEN, just nu är det en hel del vägbygge där i krokarna så det kan ju vara så illa att den är borta.
 
haha den är inte slängd :)! Den ligger supernära vägen, kanske 5m in, men den täcks lätt av vegetation på sommaren, men nu borde den va ganska lätt att se... Bor i Väsby själv och har nån gång tänkt att man borde röja lite vegetation där eller övertala kommunen att göra det.

Om du vill kan vi glida dit tillsammans nån dag.

Annars: Åk Älvsundav från Runbyhållet. Kör bara några hundra meter (absolut inte upp på bron). Först ser du en liten kanske 2m hög sten på höger sida, jättenära vägen. Ett femtiotal meter längre fram på höger sida ligger paranöten. Kanske 10m in i vegetationen.

Parkera på gäst-bostadsparkeringen på vänster sida av vägen...

Mvh Tobias
tobiasronnback@hotmail.com
 
På tal om slängda/stängda boulderblock..

Tog en sväng genom Hagaparken häromdagen. Finns ett stort fint block där nere (alldeles nära ruinen) som vi bouldrade en hel del på för några år sen..

Men jag kom inte så långt för ett högt, fult staket med videokameror och vakter och hela baletten ligger numera ivägen..

Die mauer. Mellan mig och mitt boulderblock.

Antar att det är ytterliggare ett vidrigt resultat av vår kära kronprinsessas inflyttning i Haga slott..?

Eller?
 
Är det okej att skrapa bort lite mossa kan du väl peta bort en övervakningskamera och flytta på staketet?
 
Jo, men i det här fallet så är staketet mer av ett stort, hemskt stängsel. Inte så lätt att flytta med andra ord.

Kan ju bouldra lite på det kanske, men inte flytta det.
 
Stenen är funnen!

Jag har varit och letat på fel ställe...

Tack för googlemaps-länken nermander, den funkade perfekt. Östra stranden stämde bättre.

Ja Tobbe, det var lite risigt runt om, men inte jättefarligt. Motorsågen åker med nästa gång, haha.
Det skulle vara kul om vi kunde dra dit tillsammans nån gång. Jag mailar dig. Det kan vara bra att vara två om man bouldrar, så nån kan fånga en när man flyger ner med huvudet först.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...