Vinterbouldring i GBG

Hej.

Jag är nyinflyttad i Göteborg och har inte kollat runt på boulderingen så mycket ännu.
Jag vill ha tips på ställen som är sjyssta såhär i vintertid.
Optimalt vore om solen ligger på, och det finns fina problem i 6-registret.
Och gärna inom stadsområdet, d.v.s inte hönö eller långtbortiskogen.

tacksam för tips
 
Det är rätt svårt om det inte skall vara långtbortiskogen eller hönö för just hönö är väldigt bra på vintern. Hönö är verkligen vinterstället skulle jag säga. Och Sandsjöbacka ska vara finfint på vintern också många södervända vägger, problemet är bara att många väggar är väldigt höga sade min vän som var där. Kungsten är ett stadsställe som torkar snabbt som tusan, men nu när det ligger snö överallt så spelar det nog ingen roll för det är snö och is på nästan allt nu. Mellby vet jag brukar fungera bra på vinter men problemet nu är att det ligger snö och IS på ALLA toppar. Enda klätterbara när det är så här mycket snö gissar jag att hönö är vilket du ju inte ville ha som förslag. Jag är ledsen. Om du är ny i stan och vill ha klättervänner att klättra med kan du klättra med oss, vi klättrar fina problem i 6-registret.
 
Jag hakar gärna på nån gång! Är oxo ny i stan o börjar komma igång med klättringen igen. Har inget emot att dra till Hönö, låter som att det ligger vackert och bortom buller o dålig luft..
//Aron
 
Ja nu har ju vädret ställt till det lite. Har svårt att tänka mig att någonstans skulle vara torrt för tillfället.
Det får väl bli hönö eller sandsjöbacka om någon månad då kanske.

Tack för svaren i vilket fall.. ni har båda mail med mitt telefonnummer...
 
Var i just sandsjöbacka vid påsk förra året och där fanns en hel del väggar som lågt i fullt solsken men väl skyddade från vinden med lite tur.

Visst finns det mycket som är ruggigt högt men det fanns även en hel del som var lite mer humant. Var inte så speciellt svårt att ta sig dit även om det ligger en bit från stan, bara sätta sig på en buss och sen traska den sista biten från hållplatsen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
w2best Boulderkompisar i Gbg (Framförallt på veckodagar) Bouldering 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.