Vandra i Grundsjömossarna (Norrtälje) - tips tack

Är det någon som har koll på Grundsjömossarna. Jag tänkte eventuellt sticka dit till helgen och sova ute en natt men är osäker på om det bara är kort rundbana på spång eller om det räcker för att vandra en bra bit på lördag och sedan tälta eller bo i vindskydd och sen hem igen på morgon/fm dagen efter. Tacksam för tips. Hittar inte jättemycket vid en snabb googling.

http://www.lansstyrelsen.se/stockho...uiden-pa-webben/Pages/3-grundsjomossarna.aspx
 
Jag såg någon annanstans att det var runt 8-9 som längst men om man går utanför spång (om det inte är blötmyr överallt så kanske det kan räcka). Ska testa lördag till söndag och återkommer med rapport :)
 
Ingen som varit där? Planen är att knata runt och kolla och sen övernatta utanför reservatet så man får göra en liten kaffebrasa.
 
Lite info jag fick nyss från Länsstyrelsen ifall någon annan funderar på samma område:

"Tyvärr finns ingen eldplats i reservatet och det är inte tillåtet att göra upp öppen eld i området. Det finns dock en jaktstuga cirka 400 m norr om Djupsjön. I stugan som är öppen för allmänheten ska det gå att övernatta för två personer och här finns även en vedspis som det ska gå att elda i. Eventuellt finns det ved i stugan, men lämna minst lika mycket som ni gör av med om ni eldar i spisen. (Lämna förstås också stugan i gott skick i övrigt om ni nyttjar den, och rapportera gärna om något behöver åtgärdas.)"
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...