Boken "Wild" av Cheryl Strayed.

Jag vill rekommendera boken "Wild" av författaren Cheryl Strayed. Hon skriver om hur hon vandrar själv på Pacific Crest Trail. En fantastiskt fin inblick i en trasig människas strävan efter att må bättre och komma på rätt köl med tillvaron och så är boken rolig i tillägg.

Boken finns översatt till svenska och finns att köpa i bokhandeln (det var där jag först såg den).

/Andreas
 
Tack för tipset! :)

Det är sällan att böcker om vandringar eller ens liv i samband med vandringar översätts till svenska. Jag tänker på att det finns bra författare tex Chris Townsend men få av hans böcker har översatts till svenska vilket är synd.
 
Riktigt bra bok! Jag läste klart den i morse. Som läsare inser man att vandring inte enbart är en fysiskt aktivitet. Har man någonsin fjällvandrat, eller gjort en längre låglandsvandring så rekommenderas boken starkt. Man blir sugen på att genomföra en långvandring, över några månader, efter att ha läst den.
 
Jag läser den nu, det var verkligen frustrerande i början när hon gick igenom vad hon hade i sin ryggsäck. De sa väl aldrig hur mycket den vägde exakt, men jag skulle gissa runt 35 kilo..
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.