Hur blir vi av med vargelendet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det blev alldeles tyst i luren....det är väl bäst att förklara lite närmare innan nationella insatsstyrkan har spårat mitt IP-nummer.

Jag ljuger inte (brukar inte göra detta) men jag skojar lite (brukar göra detta ibland)

"vargar" är dom dominanta förvuxna tallar som trycker ner dom omgivande träden.
Dessa bör tas bort....och dom kallas vargar.

Lustigt förresten att även dessa "vargar" bör tas bort..?

Där jag bor kallar vi de gnälliga dalmasarna för vargar (eftersom de tömmer bidragssystemen på medel)...


(Jag skojar också lite. Har inget emot dalmasar. De flesta såna är ju vanliga, hyggliga människor som inte har något emot vargen)
 
Anledningen till att jag tar upp ämnet nu är att frågan har kommit på dagordningen när folk träffas i allmännhet. Inte bara i media. Och folk börjar bli förbannade.
Vargarna börjar uppträda runt husknutarna. Det påverkar folks vardag
Folk kan ju ha olika intressen som störs. Skattebetalare irreterar sig på vargtransporter hit och dit.
Större motstand kan för väntas utanför jägarorganisationerna

Det finns ju ingen förvaltningsplan och hur framtiden ser ut kan ingen säga.
Vi vet bara att tillväxten är runt 30% i netto.

Vårt jaktproblem är just nu att reviret ser ut att dela sig i två delar, alltså dubbelt rovtryck.
Senaste indikationerna är att det ev blir tre(3) delar.

Rapporter från ställen där dom haft varg längre än oss är att det inte syns till några älgkalvar.
 
Frågan jag ställer mig nu är om reviren kan dela sig i flera delar.
Det måste helt enkelt vara så..?
-Där dom haft varg länge, som t ex Värmland, där borde delningen ha skett på många ställen.
Dom revirkartor som finns skulle då inte stämma. Kontentan blir även att vi har många fler individer
än vad vi känner till.
Det skulle kunna vara möjligt med tanke på att ju fler obsar som sker ju mindre blir intresset att rapportera.
Min något grova uppskattning är om reviret faller ner till nivå på 2-3 kvadratmil så kolappsar
bytestillgången. Då har vi rysslands situation på svensk mark.
Men nuvarande politik är det inte många år kvar.

Nån som vet?
 
Just nu dödas de mer människor i malmö va de någonsin kommer göras av varg,nästan dax att skicka dit jägarkåren eller??


Varghatare är de folk som behöver uppmärksamhet som dom inte fick som barn eller??,

Vi har minst 8 varg i närmaste reviret här och jag är i skogen varje helg med hund och inget otäckt har hänt mer än att tre av vargarna följde med till bilen en gång.. ser inte det som ett problem när jag nu vet hur jag ska betemig nästa gång för att skrämma iväg dom,,,
 
Mitt önskemål är att om det blir mer än en kull i vårt revir så skall vi få till stånd godkänd skyddsjakt
på dom flockar som inte tillhör den första flocken.

Bäst att ta dom nu direkt eftersom det då blir ett mindre antal.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...