Hur blir vi av med vargelendet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det jag tycker är lite intressant, och kanske också lite konstigt, är att de icke hjärntvättade jägarna låter sig representeras i debatten av exempelvis de högröstade varghatarna. .

det är en halvsanning.. varje gång jag tycker att någon jägare har tråkig inställning på utsidan så kommenterar jag att det finns andra jägare med andra åsikter.. anti-jaktsidan väljer alltid att ignorera mina inlägg.. man väljer med andra ord från andra sidan att osynliggöra de positiva krafterna inom jägarkåren.. eftersom den sansade sidan är just mer sansad så låter man puckona(både puckojägarna och puck-antijägrna) fortsätta käbbla..
 
Aktiv_jägare har hängt på så många forum och vait så aktiv att jag har svårt att tro att personen ens har tid att hålla på med jakt. Att hela tiden gå in för att provocera och att aldrig markera en klar läggning eller åsikt utan vända lite efter vad som känns mest provocerande för stunden är bara lite för mycket för att jag ska viilja gå in i en debatt. Personen eller personerna bakom profilen är dock hyffsat pålästa och i mångt och mycket håller jag med till viss del. Här väljer jag att inte göra det och jag är inte jätteintresserad av att gå in i den här diskussionen då TS representerar en försvinnande liten skara som förhoppningsvis snart går ur tiden.
 
det är en halvsanning.. varje gång jag tycker att någon jägare har tråkig inställning på utsidan så kommenterar jag att det finns andra jägare med andra åsikter.. anti-jaktsidan väljer alltid att ignorera mina inlägg.. man väljer med andra ord från andra sidan att osynliggöra de positiva krafterna inom jägarkåren.. eftersom den sansade sidan är just mer sansad så låter man puckona(både puckojägarna och puck-antijägrna) fortsätta käbbla..

Du är en av de få som hojtar till. Jag funderade över varför inte fler jägare tar starkare avstånd.

Jag menar att puckojägarna spelar jaktmotståndarna i händerna och är nyttiga idioter för anti-jakt-lobbyn. De ökar genom sin aktivitet jaktmotståndet i samhället. Det tycker jag såväl enskilda jägare som jägarorganisationerna borde reagera starkare än de gör på.
 
Fast det där blir ju jobbigt. Om jag aktivt måste ta avstånd från alla möjliga saker som jag inte håller med om så skulle man ju inta ha tid att göra annat. Bara för att jag t.ex. inte aktivt tar avstånd från mäns våld mot kvinnor så är jag inte en sådan kålsupare. Jag tycker dessutom att vi kan ha viss licensjakt på varg så att alla är hyfsat nöjda istället för att de som bor i varglänen ska känna sig totalt överkörda.

Det jag tycker är lite intressant, och kanske också lite konstigt, är att de icke hjärntvättade jägarna låter sig representeras i debatten av exempelvis de högröstade varghatarna. Varför tar inte fler jägare starkare avstånd från dem? Jag är fullständigt övertygad om att den lilla klick som skriker högst i exempelvis vargdebatten gör jägarkåren i allmänhet en gigantisk otjänst och ökar på jakthatet i samhället, vilket jag inte tycker är en bra utveckling.
 
Fast det där blir ju jobbigt. Om jag aktivt måste ta avstånd från alla möjliga saker som jag inte håller med om så skulle man ju inta ha tid att göra annat. Bara för att jag t.ex. inte aktivt tar avstånd från mäns våld mot kvinnor så är jag inte en sådan kålsupare. Jag tycker dessutom att vi kan ha viss licensjakt på varg så att alla är hyfsat nöjda istället för att de som bor i varglänen ska känna sig totalt överkörda.

Skillnaden är som jag ser det mellan ditt och mitt exempel är att män som slår kvinnor inte i debatten ens försöker få det att framstå som om de representerar alla män. Puckojägarna däremot använder ofta uttryck som "vi på landsbygden", "vi jägare" osv och låter påskina att de har nån slags mandat att föra landsbygdsbefolkningens eller jägarnas talan.
 
Här har du ett exempel på vad jag menar: http://www.roks.se/nyheter/2009-12-...e-ta-aktivt-avstand-mot-mans-vald-mot-kvinnor De har väl annat att göra också. Man kan inte vara med överallt. I vargfrågan kan man dessutom befinna sig någonstans på skalan och delvis hålla med ena eller andra lägret.

Skillnaden är som jag ser det mellan ditt och mitt exempel är att män som slår kvinnor inte ens försöker få det att framstå som om de representerar alla män. Puckojägarna använder ofta uttryck som "vi på landsbygden", "vi jägare" osv
 
....nyss hemkommen. Det blev bl a ett par vargar, helt enligt myndigheternas rekomendationer. Dom ligger kvar på platsen så länge. Jag ska hämta dom sen och stycka upp dom.
Dom ska ju in i pannan så småningom.
 
Det blev alldeles tyst i luren....det är väl bäst att förklara lite närmare innan nationella insatsstyrkan har spårat mitt IP-nummer.

Jag ljuger inte (brukar inte göra detta) men jag skojar lite (brukar göra detta ibland)

"vargar" är dom dominanta förvuxna tallar som trycker ner dom omgivande träden.
Dessa bör tas bort....och dom kallas vargar.

Lustigt förresten att även dessa "vargar" bör tas bort..?
 
Aktiv_jägare har hängt på så många forum och vait så aktiv att jag har svårt att tro att personen ens har tid att hålla på med jakt. Att hela tiden gå in för att provocera och att aldrig markera en klar läggning eller åsikt utan vända lite efter vad som känns mest provocerande för stunden är bara lite för mycket för att jag ska viilja gå in i en debatt. Personen eller personerna bakom profilen är dock hyffsat pålästa och i mångt och mycket håller jag med till viss del. Här väljer jag att inte göra det och jag är inte jätteintresserad av att gå in i den här diskussionen då TS representerar en försvinnande liten skara som förhoppningsvis snart går ur tiden.

Om jag är ledig och det är ljust ute (skjutljust) sitter jag inte framför datorn utan befinner mig
troligtsvis i skogen.
Endast i detta forum är jag aktiv och jag är en(1) person.
Svårt att föra en vargdebatt i ett jägarforum -alla är ju överens.
Mina ståndpunkter om varg bör du känna till. Dom är omnända på flera ställen.

"försvinnande liten skara"
Vi är väl ett par tusen jägare här på reviret och bland dom kan finnas någon "vargkramare" -vad vet jag..Jag vet i alla fall att det finns en hel del nollvisionärer.
Men rovtrycket har ökat och irretationen växer efterhand som påverkan ökar.
Om dom "går ur tiden" beror nog mest på att dom slutar jaga.
Tackar för komplimangerna om "påläsningen"
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.