Hur blir vi av med vargelendet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den där Janez Potocnik tycks ju sätta sätta skräck i halva sverige.
Myndigheterna står i givakt för honom. Landsbyggden är allvarligt hotad.
Bönder,jägare, fäbodbrukare,hundägare, landsortsbor mm står maktlösa.
Hur stoppar vi karln?
(imorgon är jag på vargjakt så jag hinner inte svara förrän till kvällen)
 
Den där Janez Potocnik tycks ju sätta sätta skräck i halva sverige.
Myndigheterna står i givakt för honom. Landsbyggden är allvarligt hotad.
Bönder,jägare, fäbodbrukare,hundägare, landsortsbor mm står maktlösa.
Hur stoppar vi karln?
(imorgon är jag på vargjakt så jag hinner inte svara förrän till kvällen)
Du är nog större hot för vargen än vad vargen är för landsbygden
 
Den där Janez Potocnik tycks ju sätta sätta skräck i halva sverige.
Myndigheterna står i givakt för honom. Landsbyggden är allvarligt hotad.
Bönder,jägare, fäbodbrukare,hundägare, landsortsbor mm står maktlösa.
Hur stoppar vi karln?
(imorgon är jag på vargjakt så jag hinner inte svara förrän till kvällen)

Kul att du har verklighetsförankring (ironi). Inte ens i Dalarna där jag bor stämmer ditt påstående!
 
Snöskotrarna

Och den andra halvan verkar ju vargen sätta skräck i...
Vore det inte enklare att försöka göra riktigare karlar av er dalmasar och värmlänningar än att utrota en art i den svenska faunan? :)

Alltihop emanerar nog ur snöskoteråkningen som givetvis förvandlar riktiga män till mesar med åtföljande degenaration som naturbunden följd.
 
Hela jägarkåren måste va hjärntvättad med sektlika metoder.. kanske lite fel forum att diskusitera ämnet oxå...

lilla gumman.. nu vill jag inte att du sätter herr aktiv-jägare som referens för hela jägarkåren.. jag är jägare och jagar 10-20 timmar i veckan under hela jaktsäsongen.. jag har inte dylika åsikter..
 
lilla gumman.. nu vill jag inte att du sätter herr aktiv-jägare som referens för hela jägarkåren.. jag är jägare och jagar 10-20 timmar i veckan under hela jaktsäsongen.. jag har inte dylika åsikter..

Just det där är ju faktiskt lite intressant. Det där med vissa högröstade typer som referens för hela jägarkåren. Personligen känner jag många jägare (och möjligen kan någon räkna även mig till den skaran) och jag tror mig veta att det är rätt få som är "hjärntvättade med sektlika metoder". Problemet är att de får oproportionerligt stort utrymme i debatten.

Det jag tycker är lite intressant, och kanske också lite konstigt, är att de icke hjärntvättade jägarna låter sig representeras i debatten av exempelvis de högröstade varghatarna. Varför tar inte fler jägare starkare avstånd från dem? Jag är fullständigt övertygad om att den lilla klick som skriker högst i exempelvis vargdebatten gör jägarkåren i allmänhet en gigantisk otjänst och ökar på jakthatet i samhället, vilket jag inte tycker är en bra utveckling.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...