127 Hours

Har både läst boken och sett filmen och tycker att de överensstämmer mycket bra, ibland i minsta detalj!
Både sevärt och läsvärt!

Johnny
 
Sämre filmatisering av bok får man ju leta efter.

Amerikansk Kaliforniserad smörja är vad det är.
Läs boken istället!
 
I stället för att låta som en bitter kärring är det vel bättre att du förklarar vad som är skillnaden mellan boken och filmen!?.

Tjejerna, Korpen, solen, camelback, hissanordningen, fotona, urinen, pezl pannlampa,....
 
Har inte läst boken men filmen var klart sevärd! Och Danny Boyle råkar vara en brittisk regissör - med ett unikt sätt att berätta, tvivlar på att någon annan kunde ha gjort en lika bra film av en sådan "stillsam" händelse.
 
Både vin o vatten

Såg filmen på en flight med Emirates i helgen, så bild o ljud var väl inte av bioklass precis.

Tycker en del av inramningen var lite väl schabloniserad, cool kille som fixar biffen (passar kartan gjorde han väl, oj vad manligt) åt hjälplösa tjejer som himlar med ögonen "oh vad cool killen är"..

Men de närgångna scenerna hade en skön mix mellan galghumor (t ex "radioprataren") och bokstavligen blodigt allvar. Har sett många otäcka scener i verkligheten, senast en person som blev överkörd av tåget jag åkte med i förra veckan, men blev ändå tagen av de starkaste avsnitten.
Film är trots allt film, även om den är baserad på en "true story"...
 
Nu har jag sett filmen.
För att vara en film där huvudpersonen sitter fast på samma ställe i en timme så är den mycket välgjord. Det går inte att jämföra boken med filmen, båda är bra men på helt olika sätt.
Något jag uppskattade var att dom, till större delen, höll sig till vad som berättas i boken.
Dock är jag lite känslig till scener som innehåller knivar i eller mot hud, så under den delen av filmen lätt jag mest bli att titta, bra att ha en påse godis till hands och istället ägna sig åt att leta reda på en god bit.
:)
 
Boken är en favorit!
Tror att man får leta efter en BÄTTRE filmtolkning av en bok! Att göra den här utan berättarröst eller höga tankar..

Ronja_bär_kamera

"Dock är jag lite känslig till scener som innehåller knivar i eller mot hud, så under den delen av filmen lätt jag mest bli att titta, bra att ha en påse godis till hands och istället ägna sig åt att leta reda på en god bit."

Jag har varit nära att svimma två gånger, när jag bröt nyckelbenet och under den här scenen.
Om jag vill återuppleva tjut i öronen, yrsel, illamående och fläckar i synen drar jag på denna rulle!

Enligt mig är detta ett bra betyg! En film jag ska se igen, definitivt!

Agge out!
 
Jag har inte läst boken, men tyckte att det var en fantastisk film, stillsam och vacker, men samtidigt hände det väldigt mycket. Filmfantast som jag är uppskattar jag bra filmer till max. När jag såg den här filmen blev jag väldigt peppad av Aron, hans energi och äventyrslusta. Tror att det var lite det som fick mig och min kompis att bli så intresserade av att dra ut och vandra, vilket vi ska göra i sommar, och vi pratar om klättring ofta. Jag är mkt glad att jag såg den!
 
Såg filmen först, och till semestern nu tänkte jag att det vore kul att läsa boken.

Jag hade sååå rätt! boken var verkligen fantastiskt välskriven, man drogs verkligen med i hans resa. Ryste väldigt många gånger.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.