127 Hours

Nu kommer snart "127 Hours" på bio har jag hört. Filmen är baserad på Aron Ralstons bok "Vilja av sten"
Boken är skriven av Aron Ralston där han berättar vad som hände under en klättring i Utha. Han råkar ut för en olycka och blir fastkilad i en bergsklyfta. Medan han svävar mellan hopp och uppgivenhet går han igenom sitt liv, sina framgångar, motgångar och tiden han fått spendera med de han älskar. Tankarna ger honom styrka och han fattar ett beslut: Han ska överleva.
Jag har läst boken flera gånger och tänker definitivt se filmen.
Har ni läst boken?
Tänker ni se filmen?
 
Har också sett den redan, helt fantastisk film som förtjänar alla priser och nomineringar den fått. Förvänta er dock inte att boken och filmen är the same thing, en del är ändrat för att anpassa det hela till vita duken. Helt klart en film som bör ses på bio!
 
@tomhylsan
Ja jag glömde nog nämna det :)

Låter som om det är en bra film, tycker inte det är ofta som bok och film stämmer överrens men det ska bli intressant att se den.
 
Tyvärr måste jag säga att jag blev lite besviken, hade iofs drömt om att få se denna film sen jag läste om händelsen på wikipedia(?) Hur som havre hade jag antagligen byggt upp förväntningar på en ny "Into the wild" men det uteblev.
Klart underhållande men räckte inte ända fram, en stark trea av fem möjliga.
+ är dock för riktigt vackra scener.
 
ja jag var också mycket besviken
den kommer aldrig in på djupet och går ju inte alls att jämföra med into the wild
däremot skulle man lättare kunna jämföra den med gerry då de lite har samma bildspråk och tematik
men gerry befinner sig ju på en helt annan nivå än 127 hours
http://stagevu.com/video/omtgquvxqjuu
 
@ohlinj, synd att den gjorde dig lite besviken men kul att höra att det är vackra scener.

@spass, In to the wild är verkligen en film i klass för sig, tror inte det finns någon som går in lika djupt, Gerry har jag aldrig sett men ska kolla upp den.

@troswe, Tack! Ska bli väldigt spännande att se!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.