Billiga Oakley brillor?

Nån som sett något ställe med låga / rea priser på Oakley. Oakley är ju duktiga på att se till att det är samma priser över allt och aldrig någon rea, men 1700 spänn för att par schyssta brillor är lite väl.

Jag är ute efter M-Frame (modell Sweep) med eller utan fällbar skalm.

/david
 
USA

Om du eller någon du känner har vägarna förbi det stora landet i väster kan man köpa Oakleys för kanske 1000-lappen (stämde för något år sedan i alla fall), betydligt billgare än i Sverige. Annars är de också lite billigare på http://www.globetrotter.de (i Tyskland).
 
Är det fler som har haft skalmbrott?

Jag har haft oturen att lyckats få en spricka(precis mitt över ögonbrynet) i bågen, den har till slut gått helt av.
Detta har hänt flera gånger, men sista gången det hände så hade sprickan i bågen triggat ett brott i själva linsen( visst skulle linsen i tåla nästan vad som helst enligt reklamen för ett par år sedan? Jag har sett demo linser som har hållt för hagelskott!!!)Dessutom så blev sprickkanten på linsen väldigt vass(?!!!) och skar upp ett sår i mitt anskite...

Jag har då aldrig provat några shades som är så bekväma som Oakleys, men hållbarheten borde nog vara lite bättre hos så exklusiva glasögon.

Är det fler med mej som har samma brottproblem med bågen? Har linsen även brytists av?


Tack på förhand!
/
hasse
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.