Livsfarlig vandringsled!

Precis sådär blir trappen till nedervåningen när jag stjälpt i mig en helpanna virre på stört, ska nog fixa en hjälmkamera så ni får se själva om ni inte tror mig !
 
Jag har själv inte klättrat i El Chorro men undrar om inte åtminstone delar av vandringsleden används för att komma till några av klätterlederna. Om så är fallet så finns det många svenska klättrare som gått den då El Chorro under en period runt 1990 var ett mycket populärt resmål bland duktiga svenska sportklättrare.
 
Till en början undrade man om ts skämtade för det är inte ovanligt med helt sjuka leder utomlands.

Sedan började det likna nåt. Puhh.

Lederna i Ein Gedi är dock mycket värre.

Ibland ser det ut typ så här fast utan räcke och säkerhetslina.
 

Bilagor

  • a_narrow_path.jpg
    a_narrow_path.jpg
    111.7 KB · Visningar: 1,752
Senast ändrad:
Jag har klättrat ett gäng leder från camino del rey i el chorro, men det är väl ungefär 10 år sedan(!).
Och jag minns att den var i ganska tveksamt skick redan då.
 
Här är början på en svart led i ein gedi. Det kanske är svårt att se och förstå men jag greppar inte att man kan kalla det en led. Man klättrar alltså ned på små platåer gjorda av rullsten med dropoffs på några hundra meter på varje sida. Jag började ta mig ned där därför att det var en "led" men klättrade upp igen då det var helt vansinne. Ungefär som damen som följde gpsen och körde in på ett järnvägsspår därför att gpsen sa att det var en väg. "Men gpsen visade ju att vägen gick där"...

Det satte ett så stark intryck på mig så jag startade en tråd om den här http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=43267&highlight=ein+gedi

Men vafan, man kallar ju början på isfallet vid ME för en led.
 

Bilagor

  • ein gedi.jpg
    ein gedi.jpg
    44.9 KB · Visningar: 1,067
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bulgakov Berg/vandringsled nära New York? Trekking 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.