• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Söker äventyrsmänniskor

Tjenare!

Spännande tråd jag hittade här. Riktigt sugen på lite äventyr jag me =) Bor i GBG, såg att ngn bodde i Kungsbacka. Hur är det med er andra?

Klättring tycker jag låter som en bra idé, eller kanske lite kajakande?! Kan väll hitta på lite kvälls/helg aktiviteter o sen spåna ihop ngt riktigt spännande ihop =).

Ni som klättar, ngn som är sugen att klättra i gbg ngn dag?

Ha det bäst!!
Marie
 
Det är ingen som bor i Stockholm med omnejd?

Tyvärr brukar ju såna här trådar aldrig leda till nåt konkret. Men helt omöjligt kan det ju inte vara att dra ihop ett gäng och träffas över exempelvis en endagars vandrings-/paddling-/klättertur/etc. och sen gå vidare därifrån med ideer på lite längre/större äventyr.

Tror att vi är många i samma sits som behöver utöka sin äventyrskrets med lite fler människor. :)
 
jag har ett sug...

Jag heter Martin, är 28 år. Är boendes i Varberg.

Känner mig som en nybörjare - men jag vet att jag gärna vill ut och testa på lite enkla saker, uppleva naturen genom vandring och tält - kanske även lite kanot längre framöver.

Jag söker gärna någon som vill starta sin natur/äventyrs-karriär med mig, eller bjuda in mig.

Att vara nyinflyttad i Varberg har nackdelar, det är ett svårt folk här till att komma nära - men om det är någon Varbergare här - så blir det ju ännu roligare för "spontana" idéer.

Men säg gärna hej till mig!
 
Godagens!

Kan tänka mig att hänga på någon galen expedition, även om den bara är en dag eller eller 2.
Har tänkt att ägna sommaren år klättring och kajak (ganska grön på havspaddling) men är öppen för det mesta.

Jag håller till i Bohuslän/Göteborgs området, men är mobil så kan även tänka mig att färdas lite längre.

Joakim
 
Senast ändrad:
Jag vill iväg!

Hej Rebecca!
Jag förstår precis vad du menar!
Det är svårt när man själv vill så mycket mer än sina vänner!
Jag vill gärna ut och resa och vill du ha sällskap så kan jag kanske följa med! beroende vart
du ska och om kemin funkar :p Hör av dig!


Mvh Jannike
 
Ett litet steg för mói! ;)

Halloj!

Go kille, 20 år, från Göteborg hänger gärna med på nästa äventyr om du har någon planerad eller så..

Jag älskar utmaningar och att "leka med döden", att fantisera om dom där stora äventyren som man sedan får berätta om för sina barn och barnbarn när man blir äldre. hehe

Så.. vart bor du då? Och när blir din nästa expeditions resa, och kanske min första, om jag får hänga på. ;)

Om du inte kommit på någon destination ännu så har jag några förslag här:

Alaska, Thailand, Syd Afrika, Sydamerika eller USA!

Dessa destinationer har mest med att ja vill uppleva den vackra naturen, och förhoppningsvis också kanse få en liten skymt av ett och annat vilt exotiskt djur. :)

Hör mer än gärna av dig! ..så kanske vi kan börja planera expeditionen inom en snar framtid. ;)

Vill bort från detta samhället right now!

mvh Tinkoh
 
Hej! här finns ytterligare en som söker äventyr, tjej 27år. Någon som under ca 10 dagar i sept eller okt skulle vilja hitta på något, tex vandring eller ta dykcert?(fler förslag mottages gärna)

//Sara
 
Här är jag

Jag är 21 år, bor i Uppsala, och är sugen på en längre expedition under den kommande vintern eller nästa sommar. Antingen vandring eller bergsbestigning, öppen för förslag.

Tycker förresten om att klättra, om någon i uppsalatrakten vill åka till Crux eller Predikstolen kan ni nå mig på 073 562 16 18. Just nu är jag i Stryn, Norge, men jag är hemma igen om en vecka.

/Rasmus
 
Hej! här finns ytterligare en som söker äventyr, tjej 27år. Någon som under ca 10 dagar i sept eller okt skulle vilja hitta på något, tex vandring eller ta dykcert?(fler förslag mottages gärna)

//Sara

Hej Sara och ni andra!

Fint att jag hittade den här tråden. Precis vad jag behöver :)

Jag vill vandra från Storulvån till Grövelsjön, en sträcka på ca 16 mil.
Kommer starta runt den 15 september och beräknar vara ute typ tre veckor.
Ta det ganska lugnt och ta spontana avstickare eller vilodagar när man känner för det.
Bo i tält. Kanske torka och baka en del turmat själv innan, kanske fiska lite under turen.
Kanske låna en hund att ha med som sällskap och lite draghjälp :)

Vill du följa med?

Kolla gärna min hemsida om ni är intresserade av vad jag är för en filur: www.arulf.110mb.com

Theres
 
äventyr

Här är en ungdom, 19 år =), håller med om att det är ont om ungdomar i min ålder.
. Jag har friluftat en del, men vill göra flera och träffa andra människor. Hör av dig =)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kanis Söker nya vänner för vandring/paddling mm (Norrbotten) Reskompis 1
turmarkus Söker reskompis med barn, tjej, kille. Reskompis 0
Alle95 Oerfaren kille på 22 år söker vandringskompis innan säsongen är slut! Reskompis 0
P0Ker Mont Blanc Juli 2017 - Söker flera Reskompis 1
Caek06 söker manligt ressällskap för vandring på Korsika Reskompis 0
Tanzila 19 årig tjej söker resesällskap Reskompis 11
såg Friiluftsintresserad kille söker tjej Reskompis 0
Erik Lindfors Söker sällskap för ett kortare äventyr 13-18 augusti Reskompis 1
nilles Söker Resesällskap till skidresa i Österrike v.16 Reskompis 0
Lea262 söker ledsagare för Bohusleden Reskompis 1
såg söker en kvinnlig reskamrat Reskompis 0
nilles Söker Resesällskap till skidresa i Alperna v.14 Reskompis 0
hult.magnus_gmail.com glada grabbar söker banjospelande vandringskompis Reskompis 3
Emiliaskersund Söker unga vildmarksvänner! Reskompis 2
md7dani Söker reskamrat i Chamonix, 17juli-> Reskompis 1
Tellus8 Till fots 8 månader i öknen, söker resekompis Reskompis 0
e_zetterstrom Klätterfamilj söker resesällskap Reskompis 1
J_F Familj söker skidåkare att dela boende i Åre 19-26/1 2008 Reskompis 0
Ruffguide söker ressällskap för bestiga Kilimanjaro Reskompis 2
AntonS Helags i påsk, söker tursällskap Reskompis 0
gord Söker Reskompis 0
ilsk söker äventyrsvän/vänner! Reskompis 4
6682 Kille söker friluftsvän Reskompis 0
Kedardome Fotograf söker journalist Reskompis 0
Andreas-73 Söker res- eller vandringskompis mm. Reskompis 4
skånekille45 Söker en tjej som vill följa med till alperna Reskompis 0
modan Fjällvandra V.36, söker resekamrat Reskompis 1
såg Söker en fjällkamrat. Reskompis 0
såg Söker en trevlig manlig eller kvinlig fjäll,skogs komp Reskompis 0
Söker reskompis över 35.. Reskompis 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...