Afrika!?

Jag undrar om det finns någon/några på den här sidan som är intresserad av att cykla genom östafrika. Kenya och Tanzania.
Jag har lite reseerfarenhet själv men jag är relativt ung, just därför så skulle det vara bra om man kunde få med någon äldre erfarnare person.

Kanske någon som själv har planerat en liknande resa, och inte har emot att ha med en till person.

mvh rikard
 
låter som en bekant tanke..

Den tanken har jag också lekt med under en tid. Inte för att jag är så mycket äldre än vad du är... Men vad har du för tidsplan, när hade du tänkt åka. Närmsta året? Om två år? Tre?

/Robert
 
Jag e på...

Har själv senaste tiden funderat på att göra en lite mer omfattande cykelresa utomlands. Har inga erfarenheter vad gäller långfärdscykling, men nån gång måste ju vara den första. Har alltid velat se Afrika.
Hör av dig om du e intresserad.
 
Bra idé

Det var en bra idé. Har erfarenhet av Sydafrika vandring och MTB. men Tamzania är inte helt fel. När planerar du detta till?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
phdigital Resa i Södra Afrika Expeditioner 3
Landcrusher Afrika runt hösten 2017 Expeditioner 2
AlmgrenSebastian Expeditions, Sverige/syd afrika på cykel Expeditioner 4
Tavy Vaccin i Kenya?? Expeditioner 14
"Kim" Afrika..næsta Expeditioner 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...