<b>Klätterförbundet ber Göran Kropp om ursäkt!</b>

Det har både i detta och andra forum varit en debatt om Göran Kropp. Det har kommit upp förslag om att klätterförbundet skulle utreda "frågetecknen" kring Kropp.
Till att börja med skulle jag vilja säga att kätterförbundet inte har till uppgift att vara "klätterpolis". Det är bara i tävlingsgrenen som vi har ett regelverk som vi kan döma efter. I våra andra grenar finns det moraliska och etiska regler. Chipping är tex en företeelse som förbundet tar avstånd från och skall aktivt motarbeta. Teoretiskt skulle en klubb kunna utesluta en medlem som bevisligen chippat.
Men ett sådant beslut skulle inte kunna tas bara på att X säger att Y chippat (enbart hörsägen).
När det gäller Kropp så ser jag när man läser i forumen att det är många som "vet" att Kropp gjort si och sagt så.
På ett styrelsemöte den 15/12 visade Kropp video och diabilder från de bergsbestigningar han säger sig gjort. Efter det togs det ett beslut om att det inte råder några tvivel angående hans bergsbestigningar.
Klätterförbundet ber även Kropp om ursäkt för at det på en offentlig hemsida framställts som att förbundet inte skulle trott på hans bergsbestigningar.
Läs mer på http://www.utsidan.se/skf

p.s Låt andras prestationer vara en inspiration till egna, tvivlar du på den enes kolla på någon annan. Hittar du ingen, prestera själv.

MVH Anders Lindfors
Ordf, SKF
 
Bra slutkläm!

"Låt andras prestationer vara en inspiration till egna, tvivlar du på den enes kolla på någon annan. Hittar du ingen, prestera själv. "

Bra slutkläm nu kanske diskussionen ang Görans bedrifter kan vara avslutad!

Heder åt alla som efter sin egen förmåga letar efter och utför roliga, tokiga, häftiga, mysiga, tänkvärda och galna bedrifter!
 
Tack för denna officiella klargörelse

Göran själv skickade in en blänkare efter mötet, men nu kommer det ju även den officiella vägen.

Därmed torde frågan som sagt vara bordlagd.

Till de som kritiserat Göran vill jag säga att det är viktigt att granska kritiskt och detta torde väl vara ännu ett bra exempel på att vi alla måste vara försiktiga med den bild media vill ge oss.

Väl mött även i fortsättningen
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...