Dum fråga

Re: dansk kontra skandinavisk

ata; sa:
På trods (eller måske netop derfor?) af vores nationers lange historie som broderfolk, har jeg meget ofte oplevet jeres (svenskernes) skeptisme over at indgå en samtale med mig, når jeg henvender mig til jer på dansk. Anderledes åbne og venlige er I svenskere :), når jeg slår over til det skandinaviske. Pudsigt nok er det samme tilfældet, når jeg skriver et dansk kontra et skandinaviske indlæg her på Utsidan. Så, ud fra min erfaring skal jeg altså skrive på dansk, hvis jeg ikke ønsker videre respons på mit indlæg. (Lad os se om det også holder stik i dette tilfælde ;) ).


/ata

Skriv på dansk! Det kan vi godt forstå... Måske bedre end "skandinavisk", der det let kan opstå misforståelser.

venligst
Christina
 
Du får naturligtvis skriva hur du vill, men danska är ju ett dejligt språk, och dessutom borde Forumets medlemma ställa upp som en man och svara på frågor från en bergsintresserad danska, oberoeende av språk. Om inte: skäms!
MVH /mats
 
...ja, ja, ja...jeg har forstået det ;) Jeg ved godt at det danske talrække ikke værdsættes i samme høje grad som Gamle Dansk udenfor Kongerigets grænser.

/ata

PS: Desuden hedder det tooghalvfjerdsindstyvende :)
 
trots

Att jag e skåning och tillbringat större delen av min uppväxt i Köpenhamn så grejar jag inte riktigt ert räknesystem... Jag tycker dock att det är en trevlig företeelse som jag gärna ser att det Danska folket värnar om..

(Vill gärna ha några smörebröd till min Hof och den lille)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rjarnhall Äventyrs kanot!? Expeditioner 3
zardoz Fråga ang. SSK på expedition Expeditioner 10
perberg Fråga om Silent way Expeditioner 1
Niclas_skane visum fråga... Expeditioner 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.