• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

En veckas fjällvandring någon?

Jag hade tänkt att gå från Nikkaloukta ut till Kungsleden och sedan söderut en vecka eller så under v 30-31 med tält , och hade tyckt det vore trevligt med sällskap.
Jag är tjej, 37, inte så pratig och gillar att ta det ganska lugnt.
Hör av er om ni vill haka på, helt eller delvis.
 
ja få se hur jag känner efter mina två egna turer. om de är så att jag känner mig för att göra en fjälltur så hänger jag gärna på.
 
Jag är på.

Nu blev jag ju sugen på att göra en sommarvandring. Den sträckan har jag åkt skidor fast andra hållet. Helt klart roligare med sällskap på vandringen, när, var, hur?
 
V.30

Jag letar efter ett vandringssällskap också, gärna från V.29 - 30.
Hör av dig om du vill vandra med mig.

Jonas
 
Här är en till som är intresserad! Vecka 30/31 skulle passa perfekt för mig. Låter också bra att gå söderut från Kebnekaise då jag gått den norra delen av Kungsleden tidigare. Och tar man flyget till Kiruna är det ganska lätt att ta bussen till Nikkaloukta vad jag minns.
 
Jag vill komma iväg och vandra men får inte med mig någon kompis.
Tid: cirka en vecka under min semester vecka 28-31.
Kille, 26 år, van vid friluftsliv men har endast fjällvandrat en gång för tio år sedan..
Vad sägs?
 
Hej;

jag har oxå tänkt gå Nikka-Kungsleden och söderut, kan tänka mig både tält eller stugor.
v. 30 eller 31 skulle passa bäst.

Har gått en del turer mellan och kring Abisko/Nikka tidigare och är sugen på nästa område. Gärna med sällskap.
Är 28 år, gillar att vara ute och ta det ganska lugnt :)

/Madeleine
 
Vandringen

Då har jag biljett och kommer till Nikkaloukta den 26/7 kl 15:45 med bussen och har tält med för att börja vandringen. Måste med morgonbussen från Vakkotavare den 1/8 men det känns som det är lugnt. Har gjort det lätt för mig och kör med frystorkat till lunch och middag som tilllagas på technotrailköket. Trådskaparen kommer med samma buss och vi börjar gå tillsammans men sedan kanske vi delar på oss.

MVH Jocke
 
Låter bra! Fem vandringsdagar ska ju räcka för den turen. Några som är intresserade av att gå samma sträcka men några dagar tidigare, starta i början av v30? Kontakta mig i så fall!
 
Hej,

jag är bokad på Keb lör den 28/7. Tänkte sen traska stuga till stuga och avsluta några dagar i Salto. Förmodligen tar jag någon vilodag på vägen oxå. Sticker från Salto sön 5/8.
Om min väg korsar någon annan kanske vi kan slå följe en etapp eller så? Eller kanske en dagstud i Salto?

/Madeleine
 
Som det kan bli. En nedriven kontaktledning i LUND gjorde att vandringsstarten blev ett dygn försenat och resan avbruten. Har en deadline som jag inte kunde missa och hade inte hunnit gå sträckan i ett behagligt tempo. Ska försöka kräva tillbaka biljettkostnaden för båda resorna. Nytt försök att resa om en månad ungefär. Trist nu när man hade vandringssällskap.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
IngeNilsson Fjällvandring sommar 2015 Reskompis 0
FiskarN_ Fjällvandring i 3 första veckorna i September Reskompis 0
kanis Sällskap fjällvandring cirka vecka 28-32? Reskompis 14
belone1 Reskompis för fjällvandring Reskompis 0
hamrin fjällvandring aug/sept Reskompis 0
istoffe Fjällvandring i juli Reskompis 4
Joakim Ambrosson Sommaren, fjällvandring? Reskompis 3
Joakim Ambrosson Fjällvandring Reskompis 1
Heikkinen Följa med på fjällvandring v36 eller v37 Reskompis 0
marcopolo Fjällvandring v37 + Pyreneerna v38 Reskompis 5
FrankP Fjällvandring i sommar Reskompis 2
jnn79 Fjällvandring i Sarek Reskompis 0
Mattias O Fjällvandring v 37 Reskompis 0
halmstadpatrik Fjällvandring V31 Reskompis 7
Binna Följa med norrländska på fjällvandring i sommar? Reskompis 5
odegaarden Fjällvandring 15-21 augusti Reskompis 1
Are Fjällvandring v. 37 eller 38 Reskompis 0
ilisen Fjällvandring 13-19 augusti Reskompis 8
solvindvatten Fjällvandring början aug Reskompis 0
whoisbob Fjällvandring, 13-23 juli Reskompis 2
Adam22 Fjällvandring Abisko-Kebne-Nikkaluokta Reskompis 2
ilisen Fjällvandring 13/8-18/8. Reskompis 0
Fredrik0901 Fjällvandring i Augusti/September !! Reskompis 3
d_skold Fjällvandring v 36 Reskompis 0
anak8932 Fjällvandring i September eller skidorna på senare? Reskompis 9
hbg Fjällvandring v39? Reskompis 1
MagnusXl Sällskap till Fjällvandring v 32-33 Reskompis 0
AndersOleander Fjällvandring i slutet av Augusti, början av September Reskompis 0
adonis Fjällvandring någon? Reskompis 1
zxcvbn Fjällvandring v.30 Reskompis 0
yogi_doo Fjällvandring Klimpfjäll(Sv) -> Norge; ~ Aug 15 - 30 Reskompis 0
cjonsson Fjällvandring i Norge 20-25/26 aug ??? Reskompis 0
sunenilsen Fjällvandring kring Sylarna i sommar! Intresserad? Reskompis 0
Fjällvandring vecka 34. Reskompis 0
Resekompis för fjällvandring i Jämtland/Sylarna. Reskompis 0
fjällvandring i juli/augusti Reskompis 0
Fjällvandring/kajak i juli Reskompis 0
psoptrsoy Samåkning - Är det någon som har en plats över Stockholm-Sarek Reskompis 0
Nita1960 Enklare vandring i Schweiz, finns möjligen någon vandringskompis? Reskompis 1
moa_k40 Vandra någon gång i v 29-31 Reskompis 4
Torner88 Någon annan som har lust att vandra i sommar? Reskompis 2
jennip Tågluff någon gång under maj-augusti 2014 Reskompis 0
Pumba Ledig v26-30 å vore ju kul att hitta på något någon :) Reskompis 10
hamrin Någon som har intresse att fjällvandra med mig under senare delen av 2013. Reskompis 2
majkiiz Kebnekaise, någon? Reskompis 0
Linn Vernersson Hej någon som är sugen på en liten vandring från södra sverige till spanien? Reskompis 2
Newlin Någon som ska iväg i januari ? Reskompis 2
rullgrus Någon som är sugen på att resa genom Papua Nya Guinea? Reskompis 0
Newlin Någon som ska iväg i början av januari ? Reskompis 0
Joakim Ambrosson Någon som ska från GBG-Sthlm idag 26/9? Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.