Var hitta Lars Monsens "Stora Vildmarksboken"?

Har ett ex

på landet. Bläddrar ibland i den men den är väl inte så nödvändig egentligen. Låna den på biblioteket innan du bestämmer dig för om den behöver inhandlas.

Thure
 
Jag lånade ett ex på biblioteket och en dag när jag kom hem så hade min minsta hund fått tag på den och satt i sig halva pärmen. Antar att jag blir betalskyldig för detta men det skulle innebära att jag får en alldeles egen kopia av boken om än i något kass skick. Pinsamt att gå tillbaka till biblioteket bara.... :)
 
Jag lånade ett ex på biblioteket och en dag när jag kom hem så hade min minsta hund fått tag på den och satt i sig halva pärmen. Antar att jag blir betalskyldig för detta men det skulle innebära att jag får en alldeles egen kopia av boken om än i något kass skick. Pinsamt att gå tillbaka till biblioteket bara.... :)
Jag tror att knappast att bibliotekets äganderätt till boken skulle upphöra bara för att den är skadad. Den som lånat boken har ett ansvar att återlämna boken inom utsatt tid samt i det skick som kan innefattas av så kallat "normal slitage".
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.