• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Söker äventyrsmänniskor

Det verkar finnas ett enormt intresse för att träffa fler likasinnade! Jag känner samma sak.
Så Simon heter jag och bor i kungsbacka, nära Göteborg. Är 19 år och hatar att inte ha något att göra!
Jag klättrar mycket och håller även på en hel del med friluftsliv och scouting.
Om någon är intresserad av att hitta på något får dem gärna höra av sig till heter_simon@hotmail.com =)
 
Även en lite yngre frilufsare här med. Mina intressen är bla. fjällvandring, träning och vandring.

Jag skulle gärna vilja prova på lite andra aktiviteter också..
Någon kanske vill vandra någonstans här i Västergötland?

/ Niklas, 18 år.
 
res ensam! alla upplevelser blir tio gånger starkare när du gör det själv. för det e ju inte mängden länder och platser man vill räkna utan kännslor man vill uppleva ju! att bli omskakad och rädd och glad och förstå saker. skit i vad du kan berätta om sen, skit i om du inte fotar, dut är NU NU! som råder när man reser tycker jag. res till nånstans där du kan språket nåt sånär så du kan plata med folk och få vänner för annars blir det ensamt. res med människor du möter på vägen eller själv. och bo ett tag och få en vardag på några ställen du trivs där det finns människor du tycker om. dedär människorna du pratar om som är likasinnade kommer du träffa i överflöd om du väl ger dig av. på varenda hostell du går in på. dom är inte så spännande, de är ju lika dana som en själv. det kan man ju redan, det blir ju ingen resa. dom kommer du snart att fly. hitta de andra som bor där istället och bara lever och resonerar kanske på ett helt annat sätt. det e det som e resan.
 
Här har ni ytterligare en som letar efter nya vänner som vill ge sig ut på mindre äventyr i den svenska naturen (och även längre äventyr i andra delar av världen också för den delen).

Jag är 28år och för tillfället bosatt i Göteborg. Är en f.d scout och har ägnat mig en del åt vandring (mestadels fjäll), cykling (både i skog, på väg och med massor av packning), utförsåkning, dykning (semesterdykare), långfärdsskridskor, klättring (bouldering) m.m

Är öppen för det mesta och följer gärna med på allt från dagsutflykter till veckoturer och kanske även några månader långa resor i fjärran länder.

Något jag är riktigt sugen på att göra är att paddla kajak, ge mig ut på vintertur på fjället och att börja ledklättra.

M.V.H
David
 
Vill bara säga att det finns många olika folkhögskolor i Sverige Norge och Finland, som erbjuder ett- eller tvååriga friluftsledarutblidningar. Ett supersätt att få vara mycket ute i naturen och ha nya äventyr och utmaningar nästan varje dag, lära känna nya människor och utvecklas enormt mycket.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kanis Söker nya vänner för vandring/paddling mm (Norrbotten) Reskompis 1
turmarkus Söker reskompis med barn, tjej, kille. Reskompis 0
Alle95 Oerfaren kille på 22 år söker vandringskompis innan säsongen är slut! Reskompis 0
P0Ker Mont Blanc Juli 2017 - Söker flera Reskompis 1
Caek06 söker manligt ressällskap för vandring på Korsika Reskompis 0
Tanzila 19 årig tjej söker resesällskap Reskompis 11
såg Friiluftsintresserad kille söker tjej Reskompis 0
Erik Lindfors Söker sällskap för ett kortare äventyr 13-18 augusti Reskompis 1
nilles Söker Resesällskap till skidresa i Österrike v.16 Reskompis 0
Lea262 söker ledsagare för Bohusleden Reskompis 1
såg söker en kvinnlig reskamrat Reskompis 0
nilles Söker Resesällskap till skidresa i Alperna v.14 Reskompis 0
hult.magnus_gmail.com glada grabbar söker banjospelande vandringskompis Reskompis 3
Emiliaskersund Söker unga vildmarksvänner! Reskompis 2
md7dani Söker reskamrat i Chamonix, 17juli-> Reskompis 1
Tellus8 Till fots 8 månader i öknen, söker resekompis Reskompis 0
e_zetterstrom Klätterfamilj söker resesällskap Reskompis 1
J_F Familj söker skidåkare att dela boende i Åre 19-26/1 2008 Reskompis 0
Ruffguide söker ressällskap för bestiga Kilimanjaro Reskompis 2
AntonS Helags i påsk, söker tursällskap Reskompis 0
gord Söker Reskompis 0
ilsk söker äventyrsvän/vänner! Reskompis 4
6682 Kille söker friluftsvän Reskompis 0
Kedardome Fotograf söker journalist Reskompis 0
Andreas-73 Söker res- eller vandringskompis mm. Reskompis 4
skånekille45 Söker en tjej som vill följa med till alperna Reskompis 0
modan Fjällvandra V.36, söker resekamrat Reskompis 1
såg Söker en fjällkamrat. Reskompis 0
såg Söker en trevlig manlig eller kvinlig fjäll,skogs komp Reskompis 0
Söker reskompis över 35.. Reskompis 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...