Mikael Strandberg är den främste!

Göran Kropp är inte Sveriges mesta äventyrare. Hur orkar Ni? Han är den som har fått mest mediautrymme. Meste är Mikael Strandberg. Göran Kropp har gjort 1½ års hårda Expeditioner i tid. Mikael Strandberg 9! Det äör skillnad. Hur fan dumma kan ni vara som påstår att Kropp är Sveriges mesta äventyrare?
Jag håller med föregående skribenter angånde Strandberg. Hörde honom på Söndag-Söndag igår. Precis som Stina Wollter sade. Vilken skillnad på er och dessa skräniga äventyrare som har 15 000 kronor jackor och ser ut som julgranar. Ni däremot, Mikael och hans fru alltså, ser ut som alla andra på Konsum. Det inger respekt i en kommersialiserad värld.
Det här är ju fakta inget annat. Det har ingenting med avundsjuka att göra. Bara ett tillrättaläggande. Dessutom har Mikael aldrig misslyckats med en Expedition.
Beakta detta.
 
Give up!

-Min pappa har klättrat världens högsta berg.
-Det är väl ingenting, min pappa har dödat döda havet...bla bla bla...

Märker ni inte själva vart det är på väg. Låt de som har gjort bedrifter ha dem, och lyft era sura arslen och gör något själv. Visst Strandbeg har genomfört enorma prestationer, återigen en kille som inger respekt och mycket av den varan. Men det förringar inte att andra också kan vara duktiga. Men den som mest nyttjar sin tid till att kasta skit på andra kommer knappast att nå SINA drömmars mål. :(
 
Jantelagens vänner

Utmärker sig överallt.
Heder åt Brandmansmicke, du har så rätt.............

Go dag

Johan K

Som länge beundrat alla som förverkligar sina drömmer och håller käften om de spår de inte gått i
 
Kropp vs Strandberg

Helt klart är att Kropp har många beundrare. Tack vare media. Jag tror inte att det handlar om avundsjuka. Jag förstår inte ens hur ni kan få det till avundsjuka, när det finns folk som tycker att det finns de som är bättre än Kropp. Är det avundsjuka? Är det inte ni Kroppdiggare som är avundsjuka då?
Jag tror det handlar om generationsgap. Unga föredrar Kropp. Unga från storstadsregionerna. De gillar vad de i P4:s Söndag-Söndag kallade sponsrade julgranar som skalöl vara så överhäftiga.Det hör storstaden till. Vi på landsbygden gillar den enklare Mikael. Han jagar älg har jag förstått,uppträder inte som han skulle vara bättre än någon annan, men har ändå stor pondus. Det beror på allt han har upplevt Han behöver inte hänga ut sig i media för att fol skall lyssna. men visst, han måste också marknadsföra sig. Det äör nog svårt. Men jag fortsätter hävda att Kropp är gjord av media och hans prestationer inte är märkvärdiga.
 
Avundsjuka

Hej du,

Vad har du att jämför med som kan hävda att hans prestationer inte är övermäktiga, är det det dina egna erfarenheter du jämför med. Vore mycket inntressant att höra vad det är du har gjort.

Hans prestationer är kanske inte övermäktiga men jag tycker att de är av den klassen att man inte skall ägna för mycket tid åt att klanka på dem. Det är enormt stora bedrifter som han har gjort, varför ta ifrån honom dem!!!!!!

Tycker att hela disskusionen är mycket tragisk och undrar varför det finns folk som orkar lägga tid på sådant här. Trodde att utsidan var ett forum för nyfiket folk som ville lära sig av varandra och inte ett forum att kasta skit i.

Tycker att alla skall sluta med pajkastningen och istället gå ut i naturen och ägna sig åt sina egna böjelser och inte jämföra sig med andra. Alla har vi våra egna mål och projekt, de kan vara enorma för vissa men ses som munsbitar av andra. Det man skall jämför med är sina egna referenser och inte klanka ner på andra som har gjort sådant som man aldrig skulle klara av, se dem som insperationskäller istället för att fösöka hitat fel i det de har gjort.

//Nu drar jag till skogs.......
 
Vem är bäst?

Är Bamse starkare än Pippi?

Är Metallica större än Madonna?

Är Pearl Jam mer kommersialiserade än Smashing Pumpkins?

Är Volvo bättre än Saab?

Det finns som ni märker många viktiga filosofiska frågor att fundera över. Vill man ha fler så kan man t.ex. kolla baksidan på Aftonbladet (vem är snyggast i Backstreet Boys...), eller diskutera knivar på Utsidan.
 
Att ni bara ids!? Detta är ju mer tröttsamt än en uppförsbacke i motvind, 2 m lössnö och inga skidor/snöskor. Lägg krutet på naturupplevelser och skriv om dem i stället!

mvh
p-a
 
Vem f_n är Strandberg?

> Men jag fortsätter hävda att Kropp
> är gjord av media och hans prestationer
> inte är märkvärdiga.

Cykla t-o-r Mt Everest samt bestiga detta är verkligen ingen bedrift. Inte heller att skida på Sydpolen som Ola gjorde. Jag pendlar till jobbet varje dag och det är verkligen en kamp på liv och död om de få säten som SJ erbjuder.

Allvarligt talat, det finns nog en anledning till att herr Kropp och Skinnarmo syns mer i media, de vill synas för det ger dem intäkter från sponsorer.

Anledningen till att alla (?) känner till Göran och Ola är helt enkelt medias förtjänst/fel och då man inte ser mycket av Strandberg i vanlig mainstream media så är det inte så knepigt att han inte känns till av andra än redan invigda.

Ska man skälla på någon så är det väl de som verkligen styr som ska ha sig en känga - chefredaktörer och ansvariga producenter inom olika media.
 
Dyra jackor...

Mikael Strandberg har också dyra jackor och tält med stora The North Face-loggor på, om det nu var nån som trodde nåt annat.

/ Robban
 
Dagens I-landsproblem...

"Människor kan indelas i två grupper; en som går före och uträttar något och en som kommer efter och kritiserar"
-Seneca

/Per
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...