Billiga friluftsprylar...

Sportsnet brukar ju ha bra priser på sina saker men jag har upptäckt att man bör hålla ögonen öppna för alternativ. En silva vindmätare av vanlig modell kostar på sportsnet 950:- (010129) men på Clas Ohlsson kostar det som för mig ser ut som samma modell endast 695:- dvs nära 27% lägre pris! På den dyrare Windwatch Alba är Sportsnetpriset 1550:- att jämföras med Clas Ohlssons 1295:- dvs 16% lägre pris. Kan det vara så stor skillnad på ordinariepriserna eller har jag missat något? Clas Ohlsson har även många andra av silvas produkter så som pedometer multi-navigator och diverse kompasser. Dock har jag inte jämfört några priser här...

Har någon annan några bra tips på var man kan köpa bra friluftsprodukter till bättre priser än i friluftsaffärerna???

/Andreas
[Ändrat av ulindh 2001-01-29 kl 15:15]
 
Mer billiga pryttlar

Ni kan kolla in http://www.mec.ca .
Eftersom dom ligger i Canada tillkommer skatt men det är fortfarande ofta en bra affär.
Speciellt om ni vill ha klätterprylar. Nät-katalogen innehåller inte allt men det går att beställa en pappersvariant om ni är sugna.

Magnus
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...