Krabi-Thailand, Dykplatser-Dykcenter

  • Trådstartare kenthell@swipnet.se (Kenth)
  • Start datum

kenthell@swipnet.se (Kenth)

Gäst
Hej, åker till Krabi Thailand hela December, tänkte dyka där. Tips på liveonboard eller andra spännade dyk, tacksam för alla svar.
 
Dykcenter i Aonang

Hej

Jag var i Thailand i Januari och dök lite.

Vi var i Aonang - Krabi där hittade jag ett dykcenter som jag tyckte var helt perfekt, dom hette Aonang Divers. Personalen talade engelska, tyska och nederländska. Bra dykbåt och utrustning och servicen var bra. Kan verkligen rekomendera dom. Jag tror att dom också arrangerar lite längre turer över flera dagar, bland annat till similan.

Ha det bra, jag avundas dig!

Hälsningar
Affe
 
Kon-Tiki

Hej

När jag var i Krabi så var jag på kontiki dykcenter i Aonang, men varenda dag så blev dyken inställda i sista sekund pga för få deltagare.

Hälsningar
Affe
 
Krabi

Jag var i Krabi i april. Dykningen var bra, men jag var inte nöjd med kompetensen hos divemastrarna. Jag är nog väldigt kräsen när det gäller min utbildning. Men när jag dök med personalen från dykskolorna i Ao Nang blev jag ofta förvånad över hur dom skötte sitt jobb. Att röka diverse "grejer" och supa anser inte jag vara förenligt med dykning. Dock var dykmålen helt ok.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.