Landsvägscykling för dig som gillar racer och landsvägscykling

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2017-10-31, 13:06
Christian1 Christian1 är inte uppkopplad

Cykla på Mallorca...önskar tips!

Hej,

Vad bör man inte missa? Tips på bra turer? Fina småvägar, schyssta badstopp och möjlighet till att ev stanna och äta vore önskvärt.

Blir nog att hyra cykel...bra utgångspunkt om man åker i maj? Ta med cykel på buss funkar det?
Svara med citat
Gammal 2017-10-31, 16:13
Brune Brune är inte uppkopplad

Jag åkte för några år sedan på en träningsresa till Mallorca. Min tanke var att jag skulle cykla men dom i Sverige och Norge som har som jobb att förutspå väder hotad med regn. Och dom hade rätt. Det vräkte ner nästan hela veckan så jag cyklade inte en meter.

Hotellet https://www.ving.se/spanien/pl ... 2&QueryDur=8

Om länken inte funkar Ving playa-de-palma Sunprime Waterfront

Tips: Rum mot omgivning betyder, rum mot flygplats. Kanske 1 km. Mycket flygbuller även på natten. Om jag åker dit någon fler gång så väljer jag rum mot strand och tar även med öronproppar. Åt stranden bör det var mindre med flygbuller.

Per
Svara med citat
Gammal 2017-11-01, 10:40

hmmm...vad jag kunde se så verkar maj historik vara lite nederbörd. Tänkte nog bo i bergen i tex Soller eller ev Pollenca......hoppar nog över turistorterna:-)
Svara med citat
Gammal 2017-11-01, 22:01
af65 af65 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Christian1 Visa inlägg
Ta med cykel på buss funkar det?
Jag har provat en gång och då gick det fint att ta med två cyklar i det vanliga lastutrymmet.
Svara med citat
Gammal 2017-11-05, 16:41

låter ju bra...om man nu inte vill byta boende efter några dagar:-)

några tips om bra cykelvägar? finns väl en del leder numera?
Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 18:20
Mr_Miyagi Mr_Miyagi är inte uppkopplad

Jag har inte varit på Mallorca, men att cykla uppför Sa Calobra står på min bucket list. Verkar fantastiskt! Så det kan jag ju tipsa om
Nu är det nog en rätt tuff klättring, vet inte på vilken nivå du är. Jag cyklade på Gran Canaria förra året och testade min första riktiga klättring (bor i Skåne/Malmö, här finns inte mycket till backar), det var rätt utmanande men riktigt kul. Skulle vilja säga att det nog är den bästa upplevelsen i mitt liv och jag är verkligen glad över att jag gjorde det. Så har du möjlighet/förutsättningar så kan jag verkligen rekommendera dig till att cykla uppför.

Här får du lite inspiration:
https://www.youtube.com/watch?v=imHSjXj0U9Y
Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 06:30
Totteman Totteman är uppkopplad nu

Sa Calobra

Tack för tipset. Får bli så!

Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Miyagi Visa inlägg
Jag har inte varit på Mallorca, men att cykla uppför Sa Calobra står på min bucket list. Verkar fantastiskt! Så det kan jag ju tipsa om
Nu är det nog en rätt tuff klättring, vet inte på vilken nivå du är. Jag cyklade på Gran Canaria förra året och testade min första riktiga klättring (bor i Skåne/Malmö, här finns inte mycket till backar), det var rätt utmanande men riktigt kul. Skulle vilja säga att det nog är den bästa upplevelsen i mitt liv och jag är verkligen glad över att jag gjorde det. Så har du möjlighet/förutsättningar så kan jag verkligen rekommendera dig till att cykla uppför.

Här får du lite inspiration:
https://www.youtube.com/watch?v=imHSjXj0U9Y
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:27.

Logga in

Tips!