Köpa stavar till inlines

jag åker en del inlines för motions skull tycker det är jättekul men då jag har dålig balans så har jag funderat på o köpa stavar har sett andra som har det

men till frågan var är det för stavar man ska ha och var köper man dom?

tycker det är en smula jobbigt o traska in i en sportaffär o fråga så jag tänkte jag frågar över nätet först

någon som har några tips och idéer till mig kanske?
 
Köp stavar som används till rullskidor... dom är lite längre och har slitstarkare spets...

Och dom finns i välsorterade sportaffärer... Köpte mina på Intersport.

Thomas
 
Precis, köp stavar gjorda för just inlines. Det är i aluminium och bra mycket tåligare än vanliga skidstavar. Spetsen är också annorlunda för att få ett bättre fäste i asfalten.
 
Skatestavar är lagom långa. Byt ut spetsen till gula hårdmetallspetsar, 100 kr på Intersport. Byt tillbaka när snön kommer.
Hårtork, varmvatten samt limpistol-lim funkar utmärkt.
 
Finns på bla Intersport eller Stadium. Eller där de säljer rullskidor. Skulle själv aldrig välja den teleskopvariant som annonseras lite här o var. Köpte Exel på Stadium och helt nöjd. Finns extra spetsar att köpa till. Gäller att tänka till så man får rätt längd.

Lite tveksam dock till att det på minsta vis skulle vara en bra lösning att väga upp en dålig balans med stavar. Skulle nog hellre ramla utan, än sitta fast i ett par stavar (som man ju gör). Om jag ska ramla alls :O/
 
vad är det för stavar man ska ha och var köper man dom?..någon som har några tips och idéer till mig kanske?

Jag använder pikstavarna (pikmakarns) från långfärdsskridskoutrustningen. Några varv tejp kring spetsarna så blir diametern den rätta för att man skall kunna trycka fast ett par rullskidstavspetsar.

Visst, ett par "riktiga" handtag med öglor(nån som har ett par kraschade skidstavar till övers?) hade kanske funkat bättre, men så länge det är flåset och armarna som tar slut före händerna så är det inget direkt problem.
 
Jag har vanilga gå stavar som är teleskop så jag kan ställa in höjden på dom eftr som man blir ju längre med inlines ppå sig...hoppas du hittar dom och have fun (=
 
Stavar med fjädring

När man stöter en stav i hård asfalt så blir det väldigt stumt och jag har upplevet problem med armbågarna på grund av detta.
Därför skulle jag rekommendera den typ av stavar som har en viss "stötdämpning", de liksom fjädrar en aning. Jag tycker att de är mycket mer skonsamma mot armbågsleden.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.