Inlinestouring

Kreditkortstur...

Jag skulle nog rekommendera en kreditkortstur. En liten rygga på 20-30 liter med kanske 5-7 kg klarar jag bra att åka med, men är inte säker på att det skulle vara njutbart med så mycket mer om det blir relativt långa etapper.

Om man är ute några dagar behöver man ändå någon extratröja, fräscha sockar etc samt litet förstärkningsplagg typ vindtätt. Lite extraprylar till bladesen, några liter vatten och något att tugga på så är iallafall inte jag sugen på så mycket mer i säcken. Skulle vara tandborsten och en deo då :)

Jag skulle lägga upp en rutt och antingen bo på hotell eller vandrarhem längs vägen. En sovpåse i siden kan man ju alltid stoppa ner i ryggan om man väljer vandrarhemmen. Sandaler eller lätta skor kan vara skönt att ha.

Lycka till!

/Roland

Ps. Det finns fortfarande platser kvar till årets Skatefresh - 5-dagarstur i Nederländerna 9-14 maj! http://www.skatefresh.nl
 
Hej,
Har kört två långturer på inlines. En åttadagarstur på ca 55 mil från Grenå till Helsingör och en tiodagars runt Holland på ca 80 mil (lite fusk med lift och buss dock). Vi (min man och jag) körde med varsin 30-litersrygga och bodde på vandrarhem och B&B. Tält och sovsäck tror jag kan bli väl tungt. Det är rätt stor skillnad att köra med några kilo på ryggen. Accelerationen och inbromsningen påverkas framförallt.

Vår första tur, i Danmark regnade det mer än halva tiden, men det var rätt ok ändå. Mycket lagervård på kvällarna bara. Bra land att köra i. Rätt ok med cykelvägar.

Holland däremot kan jag på intet sätt rekommendera som inlinesland. Väldigt mycket cykelvägar, men en stor del av dessa består av stenplattor istället för asfalt. Fötterna skakar sönder totalt. Tog lång tid innan de läkte.

Ha det fint!
/angelica
 
Har aldrig själv kört någon långtur på inlines men väl med cykel. Ett väldigt bekvämt sätt är att vara 4-5 personer med följebil. All packning i bilen man turas om att köra följebilen. Borde fungera aldeles utmärkt för inlines, gäller bara att hitta några riktigt sugna inlineskompisar.
Sören
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.