Inlines djungel

verducci; sa:
Jag skulle välja ett par 5-hjuliga, din vikt gör att det kommer rulla bättre när det finns 5 hjul att avlasta tyngden på. när man börjar närma sig 85-90 kg så brukar det rekomenderas att ha 5 hjul i stället för 4.
Tack för alla bra tips. Har tänkt att köpa ett par 5-hjulingar, hoppas det finns i 46:eek:r så att mina paddlar får plats. Är det någon som har koll på vilket märke och pris man ska sattsa på så här i början så är jag mycket tacksam för info om detta.
Sören
 
Hej igen Sören,
det allra viktigast är att du får möjlighet prova skorna för att säkert se till att de passar dina fötter. Eftersom du har ett par återförsäljare inom rimligt räckhåll har du ju goda möjligheter att kunna testa olika varianter innan köp, vilket starkt rekommenderas!

Svårt ange specifikt märke eftersom alla fötter är unika och passformen är så väldigt viktigt just för en speedboot.

Sen kan jag tycka att man skall prioritera skorna och kanske lägga mer krut på dessa om man har möjlighet så här i början snarare än att stirra sig blind på olika ramar, kullager och hjul. Sånt kan man alltid uppgradera senare om behov finns.

Mvh
J
[Ändrat av Jonas.O 2006-03-03 kl 09:18]
 
Som någon skrev satsa på en skön och lätt sko, både Rollerblade och Salomon har skor som är riktigt bra.
Kolla denna länk:
http://www.rollerblade.com/prodotti/scheda.php?idProdotto=109&id_sottocategoria=1&id_categoria=1
Köp det du vill ha på en gång, det blir dyrt om du vill köpa ny skena och hjul efter ett tag, ta kostnaden på en gång.
Lager är inte så viktigt, så stirra dig inte blind på olika abec det skiljer väldigt mellan olika märken även om det är samma abec.

Lycka till med köpet
 
R2

Har inte provat dom själv men hört flera som vart nöjda. Dock skall man veta att möjligheten att forma skorna (med värme) tydligen är begränsad, beroende på ett annorlunda material i skalet jmf med skor med kolfiberskal.

Men som sagt, det är bara att prova och se hur de sitter.

Mvh
J
 
Salomon V PRO

På stadium säljer dom Slomon V PRO en 4 hjuling varav tre hjul är på 100mm och det tredje på 84mm. Priset är det facila 1999kr.
Är det någon som känner till denna skridsko och på vilken nivå den ligger?
Sören
 
Re: Salomon V PRO

surpa; sa:
På stadium säljer dom Slomon V PRO en 4 hjuling varav tre hjul är på 100mm och det tredje på 84mm. Priset är det facila 1999kr.
Är det någon som känner till denna skridsko och på vilken nivå den ligger?
Sören

jag menar ju Slomon Pilot Vpro naturligtvis.
Sören
 
Re: Salomon V PRO

surpa; sa:
På stadium säljer dom Slomon V PRO en 4 hjuling varav tre hjul är på 100mm och det tredje på 84mm. Priset är det facila 1999kr.
Är det någon som känner till denna skridsko och på vilken nivå den ligger?
Sören

Jag skulle säga att det är en fitness inlines om än dock mer hastighetsåkningebetonad än de "vanliga" inlinsen. Skillnaden mellan Salomon V Pro och en "vanlig" inlines är dock betydligt mindre jmf med en riktigt speedsko skulle jag tro.

Salomon Pilot V Pro har fortfarande en hög sko med en ankelstöd som inte alls ger samma frihetsgrad i vristen. En speedsko slutar under eller mitt på ankelknölen och ger mer eller mindre full rörlighet i vristen

Har du åkt med vanliga inlines tidigare så tycker jag att Salomon Pilot V Pro verkar bara som mer av samma, typ.

Åkte på ett par liknande K2 (mod. 10) tidigare och man tröttnade efter ett tag och kände inte att foten satt där den skulle i det "svampiga" innanmätet samt gav betydligt lägre rörlighet i vristen.

Mvh
J
[Ändrat av Jonas.O 2006-03-12 kl 19:09]
 
Köpet klart!

Det blev ett par Salomon Pilot Vpro2 inköpta på Stadium igår för det facila priset 1.945 kr. Skon eller pjäxan är betydligt hårdare och tightare än mina tidigare fitnessinlines. Finns också en låg sko att köpa extra när andan sedan faller på.
Det hyggliga priset var avgörande sedan får jag se om jag i framtiden blir tillräckligt biten, får då uppgradera mig på ett par riktiga superspeed skridskor.
Tack för alla bra tips och råd.
Hälsningar Sören.
 
Lågsko på Stadium?

Hade dom en lågsko på stadium eller var det bara något dom kunde ta hem?

Vet du vad den kostade?

MVH Ebbe
 
Re: Lågsko på Stadium?

EbbeK; sa:
Hade dom en lågsko på stadium eller var det bara något dom kunde ta hem?

Vet du vad den kostade?

MVH Ebbe

Dom hade inga skor där jag var på Stadium vid Segelstorg i Stockholm. Skon heter visst Pilot S-Lab och är en carbonsko. Försäljaren trodde att dom skulle få in den monterad på en skena senare under våren.
Jag tycker man borde kunna beställa bara skon men man vill ju gärna prova ut rätt storlek först. Jag har inga prisuppgifter till dig.
Sören
 
Re: Re: Lågsko på Stadium?

surpa; sa:
Skon heter visst Pilot S-Lab och är en carbonsko. Försäljaren trodde att dom skulle få in den monterad på en skena senare under våren.
Jag tycker man borde kunna beställa bara skon men man vill ju gärna prova ut rätt storlek först.
Antar att det är denna sko du menar? Ser riktigt läcker ut. Undrar om den går att köpa löst och sätta på sin gamla femhjulsrigg på och vad den då kostar?
785922.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jazzy Inlines vs långfärdsskridskor. Inlines 35
Max_x57 Inlines Uddevalla Inlines 0
Angela1981 Söker inlines kompisar i Stockholm Inlines 6
md6ee Söker skydd för inlines xxl Inlines 1
Michelle1 inlines kompis Göteborg sökes Inlines 2
elsmurfo Hjälp mig hitta rätt inlines! Inlines 4
fine inlines Inlines 0
Planborg Fitness inlines! Inlines 2
Jote Var köpa inlines innan säsongsstart Inlines 4
conny_n Köpa Inlines Inlines 6
acjoh Inlines i Norrtälje Inlines 0
Niclas-82 Inlines för överviktig? Inlines 2
Emili Hjälp med Inlines Inlines 9
muki Hjälp med inlines köp Inlines 2
lelleut Rekommendation på inlines!! Inlines 4
Rillez Bauer inlines 1999-modell Inlines 3
epacke Inlines i stockholm Inlines 2
MBac Crazy Creek eller SOC inlines? Inlines 1
lawe Inlines på Gotland Inlines 2
NattaZatta nöja sig med nya hjul eller helt nya inlines? Inlines 3
novis Inlines Inlines 0
pata_ Inlines köpa på internet Inlines 0
shannara Inlines var? Inlines 4
avslutad130206 Identifiering av inlines Inlines 5
museo12 Inlines med stavar på sämre väg Inlines 2
RollingDist46 Slalom inlines grupp facebook Inlines 0
RollingDist46 var koper du dina inlines? Inlines 3
betel Ny med inlines Inlines 6
Snusmumrik1 Sverigeresa på inlines Inlines 4
bofh Ställa in inlines? Inlines 2
Harm Inlines för motion i Linköping, tips? Inlines 0
surfban Fila inlines i Malmö/skåne Inlines 1
autio Långåkning på inlines :) Inlines 14
Qanelbulle Nybörjare, vilka inlines hjälp tack :D Inlines 8
Joakim Ambrosson Snabba inlines Inlines 16
Trasig strumpa Köpa stavar till inlines Inlines 7
dabac Cykelfärddator till inlines! Inlines 5
Kvasten. inlines Treriks-smyge? Inlines 5
Jala42 Inlines/Rullskridskor till barn Inlines 1
streethockey_tim Stadium inlines Inlines 2
gunhild inlines utmed göta kanal Inlines 5
lion_86 inlines i strl 39 önskas låna!! Inlines 2
lisaelin Inlines med barn i bärstol? Inlines 14
skaladbanan Inlines som glappar Inlines 4
tryffelsvinet Är inlines ute? Inlines 29
Jonas.O Diskussionslista inlines Inlines 0
kjersti Behöver inlines tips i Stockholm Inlines 5
Tranan Åka inlines i Malmö? Inlines 5
Keras2006 Träningskompis inlines i Uddevalla? Inlines 3
Jonas.O Inlines med klapp...... Inlines 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...