Bygelrepeter

Kul att du är nöjd, jag skulle vilja veta vad du har för ladddata till 405 grains kulan och vad du använder för krut.
Själv använder jag 50 grains N201 till en 27grams gjuten kula av gjutblock RCBS med en gaschec.
SEE YOU
 
Kortpipade bössor smäller högt ja,, men alla är olika..
Bössorna med mynningsbroms som tex Marlin Guidegun smäller som bara den,,
Skador kan man lika gärna få av en långpipig 22,a så hörselskydd är alltid att rekommendera oavsett!
Mvh niclas, som gärna skulle haft en guidegun i cal 45-70Gov,,
 
Halloj igen!
Ni som äger en 1895G/GS: Använder ni er av öppna riktmedel eller kikarsikte? Hur är de öppna riktmedel för skytte upp till 100m?
Mvh Niclas,
 
Tänkte bara flika in att jag är lycklig ägare av en Marlin GS. Ett otroligt smidigt vapen i en mycket fin balans..

Jag skall göra mitt yttersta för att inte placera kikarsikte på toppen. Så ruggigt fint i original!!

MVH Niclas,

Ps, min är alltså ny och oportad..
 
Tomppa; sa:
1. En stor fördel med den här kalibern är att den är så gott som okänslig för träffar i grästrån, kvistar och mindre träd. Kulan bara går rakt igenom utan att ändra kurs nämnvärt.

2. ibland kan ett snabbt andra skott vara värt mycket. Jag har själv ett par gånger varit tvungen att "skarva" på löpande älg på ett trångt pass.

1. Alla tester som gjorts oberoende visar att kvistar påverkar och mindre träd - med blyspets - Skärp dig - Tänk om nån tar dig på orden.

Lär man sig att repetera vid axeln, med båda ögonen öppna, går det snabbt med cylinder.

Bosse
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...