träningstips spinning hemma???

Har en ombygggd Monark testcykel med det stora svänghjulet, kör lite spinning då och då, har en pulsklocka, kan inte alltid träna regelbunden, tyvärr vissa ryggproblem i samband med längre spinningpass (mer än 40-50 min), vad säger ni, nån som har lite spinningtips till en medeltränad 50-åring???
 
Ladda ned lite gratis MP3 från nätet... typ Chemical brothers senaste... styr upp tempot på Born in Africa och rocka loss!!!!!!!!

"upp ned... upp ned"

MVH
Jmlove
 
Jo...

lite Chemical Brothers borde göra susen. Själv har jag trots bra musik svårt att ge järnet på en spinningcykel (det är så mycket lättare att hitta motivation på en mtb), jag behöver nån som skriker åt mig...

Ryggproblem? Har du höjt upp styret till en ok höjd? Du borde inte behöva belasta ryggen så mycket på en spinningcykel om du har ryggproblem. Sitt ganska upprätt, använd magmusklerna att hålla upp överkroppen med (inte armar eller rygg). Stå upp och cykla.

/Håkan
 
checka www.tacx.nl

på Tacx hemsida kan du hitta förlag på pass att köra på din trainer.

kolla under rukbiken "Support" ,och sen "training recommendations".

Lycka till!
/
Hasse

p.s. å sen bra musik med ordentligt tryck i för att göra träningen roligare! Förut så fanns det ett radioprogram som hette "tema dans" på P3 med massor av aktuell musik, kanske nåt att spela in och lyssna på...
[Ändrat av Shockstone 2002-02-12 kl 14:32]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.