Rullskidor i Malmö?

Den skånska vargavintern är på gång ;-) Var åker man rullskidor i Malmö?

Förra säsongen harvade jag längs Ribban. Start vid kallbadhuset, ut mot Mässan, och fram till helikopterplattan, sen tillbaka. Längs Ribban, Limhamnsvägen, över till Ön åsså tillbaka. Varv efter varv. Ganska långtråkigt.

I år tänkte jag komplettera med att åka till och från jobbet i Lund (Rörsjöstaden och sen cykelvägen genom Kirseberg, Arlöv och ända fram till rondellen vid Lunds södra infart, åsså sen genom Lund på nåt sätt). Det blir ca 2 mil.

Är det nån som har koll på nån annan runda? Gärna ny asfalt och lite trafik.

/Håkan
 
Om du vill ha en längre runda...

Åk från Malmö till Arlöv och ut till Lomma, följ kusten till Bjärred. Du kan svänga av mot Lund precis innan Bjärred då rullar du på den gamla vägen, men det är helt OK asfalt. Eller så fortsätter du igenom Bjärred svänger sedan upp mot Flädie. Bra asfalt hela vägen till Lund.

Jag brukar åka RB på den sträckan och det går kanon!

Lycka till

m
 
Jag också!

Detta är ju den runda som jag brukar åka! Vi kanske ses därute på slätten.

Man kan haka på cykelvägen till Lomma precis norr om centralstationen i Malmö (bilväg i början, sedan cykelväg hela vägen) förbi Sege och sedan längs kusten till Lomma. Sedan kan man ta rundan Bjärred-Värpinge (lite halvdålig asfalt vissa delar) och sedan välja att köra in till Lund eller ta cykelvägen tillbaka till Lomma. Kör man till Lund kan man köra ner till S:t Lars och sedan cykelvägen mot Malmö via Hjärup-Åkarp-Burlöv. Bitvis fin och nylagd asfalt. En fyra - fem mil kan man nog få ihop på detta sätt.

Peter
[Ändrat av Pask 2001-10-18 kl 16:58]
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.