hälseneinflammation

Hejsan!

Har haft problem med hälsenan från och till de senaste 5 åren. Har inte kännt av det de senaste 2 åren men nu har det börjat trilskas lite igen efter sommarens eskapader. Vad finns det för sätt att förebygga detta?
När jag var i armén fick våran pluton vara försöksgrupp genom att varje gång vi gick ner för en trappa skulle detta ske baklänges, vad jag kommer ihåg fick ingen problem under utbildningen efter detta.
Har provat med "tålyft" i trappan, men efter dessa försök har jag ömmat lite grann.
Är det enda sättet vila?

Börjar bli mycket orolig att höst-säsongen ska bli spolierad.

MVH en bekymrad frilufsare
 

Guest

Gäst
Knata till en sjukgymnast och låt han/hon titta på det. Du kommer att få några övningar och eventuellt akutbehandling i form av ultraljud för att dämpa smärtan. Övningarna hjälper om man verkligen utför dom rätt. Fel utförda förstör dom ännu mer. Dessutom, ingen löpning på ett tag.

Jag har dragits med hälseneinflammation ett tag och precis blivit av med den genom att följa doktorns ordinationer för en gång skull.

Du kan även pröva nya skor om dom gamla är utslitna eller fel för dig. Det gjorde mest för mig.

/Patrik
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.