Läs tipps

Boken "Motions-och idrottsskador och deras rehabilitering", som säljs till ett bra pris av utsidan.se, är utmärkt läsning för den somm är intresserad av träning av idrottsskador.
Den beskriver på ett bra och lättfattligt sätt orsak och effekt av de vanligast förekommande skadorna, uppdelat på de olika organen. I anslutning till varje del finns, vilket är ovanligt, mycket bra beskrivningar av rehabiliteringsupplägg och lämpliga övningar för de olika skadetyperna. Detta anser jag vara bokens klart starkaste del. För varje område finns även aktuell refernsliteratur angiven.
För korrekt diagnos och behandling av eventuella skador bör erfaren sjukgymnast eller läkare kontaktas, men det skadar ju aldrig att vara påläst och på så sätt kunna ta aktiv del i rehabiliteringen.
Nils Rosenberg
Leg. Sjukgymnast
 
Får du betalt för att säga så eller??

Inte för att jag på något sätt förlöjligar dig men gör du reklam eller??. Du som sjugymnast vet väl mycket väl att det finns en uppsjö med böcker som är bra eller mycket bra. Varför skulle denna boken som säljs här var mycket bättre än allting annat?? Jag tycker personligen inte att detta forum skall var till för reklam och liknande Enligt mig förlöjligar du hela din yrkeskår genom att gå ut med påståenden som detta.

MVH
Cristoffer Jonsson
GIH Örebro
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
arbetslos500 Vill ha tipps på hur man ökar sin uthållighet, löpning Träning och hälsa 13

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...