www.3f.nu??

Tycker du själv att sidan se seriös ut? Är det din?

Jag skulle aldrig köpa nåt där. Enligt Distansavtalslagen ska det finns köpvillkor och fullständiga kontaktuppgifter till säljaren, inklusive organisationsnummer.
 
Vad menar dom med detta, hur kan dom ha erfarenhet av nåt som inte är släppt?

"Här nedan finner du en del av anledningarna varför vi är ledande i Sverige vilket gör att du kan känna dig trygg och säker som kund hos oss.

* Stor erfarenhet och kunnande av Garmin Astro i jakt med olika hundar och vilt"


och längre ner

"Hej och tack för visat intresse !
Garmin har tyvärr skjutit upp släppardatum i USA å Astro till den 21/8 vilket gör att vi har dom hemma i slutet av augusti, ursäkta dröjsmålet. Har 50st på sk förorder samt att vi nyttjat samma leverantör nu i över 6år vilket gör att jag är garanterad att få de i tid. "
 
Oseriöst intryck

Den sidan ger ett väldigt oseriöst intryck.
Jag betalar hellre lite extra och köper från en etablerad "billig" leverantör online än att jag köper från en webbutik som denna.
 
Väldigt oseriös

Denna nätbutik är ett "kontoret på fickan" företag som agerar högst oseriöst.

  • Ingen info om företaget.
  • Säljer olagliga produkter (Astro 220) denna kommer aldrig att bli godkänd utan det blir Astro 220 Nordic
  • Säljer Piratkopierade produkter (Friluftskartan Pro)

Ser till och med ut att vara mer oseriös än www.navigate-worldwide.com som gick i konkurs förra året och lämnade massor av, ursäkta uttrycket, korkade kunder utan produkter trots betalning. För man måste nog vara lite korkad eller oerhört snål om man går på dessa oseriösa webbsidor!

Betala lite mer och köp den av en seriös aktör, för om enheten börjar krångla har du ingen svensk garanti och 3f kommer knappast hjälpa dig!
 
Skickat: den 13 augusti 2008 22:08
Till: 3F
Ämne: Meddelande från 3f.nu

Hej
Såg att ni har bra pris på 4 delar friluftskartan. Passar den till min Vista HCX? Är det senaste uppdateringen?
/Gunnar
---
Hej Gunnar och tack för visat intresse !

JA den passa till din GPS samt ja det är dom sista uppdateringarna. Ring oss gärna för mer info om dessa på <mobilnummer>.

Med vänlig hälsning

<namn namn>

---
Jag tog bort hans nummer och namn, men de matchar på hitta.se
De verkar ivriga att sälja och svaret kom fort och efter kl 22. Frågan är vart man klagar om man blir blåst. Som med den andra nämnda firman så var det en del i början som fick det de beställde till mycket bra pris. Sedan kom väl våg 2 och förskottsbetalade och <<poff>>, borta..

Stöd hellre de "riktiga" svenska webbutikerna.
 
Det finns massor av seriösa webhandlare med dåliga sidor.
Att det däremot inte finns kontaktuppgifter gör att i alla fall JAG skulle dra öronen åt mig.

Förresten finns det ju att köpa billigare på kontinenten.
Var inte rädda att handla utomlands! Mina kameror, kikare och andra dyrare leksaker köper jag "utifrån" om jag inte vill ha grejorna NU! Då går jag till butik.

Har inte haft ett enda problem ännu. Skulle jag bli blåst på ett par tusenlappar nästa gång har jag ändå tjänat på detta på det stora hela.

/Peter
 
En anonym person har precis beställt ett Fri Pro-kartpack med upphämtning hos 3f och kontant betalning.

- Hämta hos 3f.nu (Ingen frakt eller expeditionskostnad tillkommer. Vi meddelar när ordern är klar och kommer överens om tid för hämtning.): SEK:0:-
Summa: SEK:1.000:-
Betalningssätt: Kontant vid hämtning

Någon som vet var de har sin lokal? Domänen är registrerad på ebutik-tillverkarens adress.
Gunnar_G kanske kan ge koordinaterna till vart telefonnummret var registrerat så att man kan se ifall det verkligen går att köpa något?
 
Den här då?

www.santime.com säljer både Garmin Colorado 300 och Oregon 300 för precis under 3100 kr med frakt. Riktigt bra pris. Lite fundersam blir man, men mitt intryck av sidan är ändå att det verkar rimligt seriöst. Kontaktuppgifter och organisationsnummer finns. Billigt är gott.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.