Gissa position

Bra gissning...men...

Hejsan,

Änok är en bra gissning och det är definitivt ett område där jag skulle vilja paddla genom. Men den här bilden är tagen på en annan plats.

/ Stefan
 
Spännande bild. Delta? Ally canadensare och vegetation motsvarande typ 600-800 möh. Kan det vara Rapadeltat nedom Sarekgränsen?

Thure
 
Kul Stefan. Ser på kartan att höjden är lite lägre än vad jag gissade.
Låter som en härlig expedition. Berätta hur ni löste anmarschen.

Jag får leta bild ikväll.

Thure
 
Gamla "goda" sättet....

Hejsan,

Jo det var en jättehärlig tur, där paddlingen genom Rapadeltat tillsammans med tältning i strålande solsken uppe på Nammatj var turen höjdpunkter :)

Anmarschen löstes genom att bära, bära och bära. Vi parkerade uppe vid parkeringen vid Tjaktjajaure. Och hade man bara varit slug nog att kolla upp "4-hjulingvägens" status i förväg så hade man haft med sig en kanotvagn och sluppit en massa slit. För det går jättebra att dra en kanotvagn längs den vägen, ett litet tips!!

Istället paddlade vi så långt vi kunde, dvs fram till forsarna som kommer ner från Lajtavrre....heter kanske fortfarande Rapaälven....sen släpade vi kanoter och rubbet genom skogen upp till 4-hjuling vägen och bar sen kanoterna upp till Lajtavrre. Tog en hel dag och bidde 3 rundor fram och tillbaka för undertecknad.

/ Stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.