Hur gick det sist fisketur?

Senaste turen hade ju varit fin att haft med i veckotävlingen.
Fick både öring och torsk på ett kortare pass då.
 

Bilagor

  • 2DACAC29-51D6-448F-A68A-2F36D347A2A7.jpg
    2DACAC29-51D6-448F-A68A-2F36D347A2A7.jpg
    65.2 KB · Visningar: 276
Kort pass på lunchen. Trodde jag såg dubbelt ett tag.
 

Bilagor

  • 888725EE-BB31-4CC5-AFE9-1035C330B0DF.jpg
    888725EE-BB31-4CC5-AFE9-1035C330B0DF.jpg
    59.3 KB · Visningar: 262
Efterleksgädda och rätt segt fiske i den stegrande värmen.
Med tanke på det lilla vattensystemet jag jagar i så är 8.7 kg helt ok.
 

Bilagor

  • kek.jpg
    kek.jpg
    47.7 KB · Visningar: 254
Senaste turen var nu ikväll, blev bara en havsöring på uppskattningsvis dryga kilot, dvs under minimimått, så den simmar vidare.
 
Olika preferenser! 8,7kg är mer än ok, i de flesta vatten jag jagar i....
(prillan, den ser rejäl ut den med)

Ja prillan är stor , en stor gädda är över 10 kg i mina mått mätt , men sen har det ju varit ett ordentligt nötande ett tag så visst jag kanske blir lite hemmablind.

Min hemmasjö är väldigt liten och jag är skeptisk till att det går 10+ gäddor i den och frågan är om någon egentligen vet när en gädda stannar i växten beroende på dess habitat , jag vet inte. Att de större och djupare vattensystemen håller på stor fisk det vet vi ju men det är intressant och se hur stor gädda en liten sjö kan producera.
 
Sköna bilder ni postat! :)

Jag har varit ute och dragit upp några gäddor, men ingen riktigt stor ännu mest småttingar.

Jag tycker att 8,7kg är riktigt bra! Fin fångst! :)
Alla gäddor över 3kg är stora tycker jag och över 8kg är riktigt stora.

Det kan finnas stor gädda i mindre vatten. Det finns en liten tjärn bredvid en sjö där jag bor som en fisketillsynsman fångade en 13kg gädda i.
Blev väldigt förvånad över att en så stor fanns i den lilla pölen. Den är ungefär 200x125 meter.

Nära bredvid ligger en sjö så det kan vara så att den kanske har tagit sig över vid översvämning. Men 13kg är väldigt stort även för den sjön.
 
Fångade en fin havsöring i söndags med jag väntade på färjan igår.
Körde på metoden Lausvik nämnt någon gång. Fladen Warbird Travel 2-12 och kastpilk.

Idag blev det lite annan utdelning. Två gärs och en abborre och gärsen var större än abborren.
 

Bilagor

  • 2EA92A9A-A7EA-4719-9854-CFCB38C02913.jpg
    2EA92A9A-A7EA-4719-9854-CFCB38C02913.jpg
    69.4 KB · Visningar: 182
Sköna bilder ni postat! :)

Jag har varit ute och dragit upp några gäddor, men ingen riktigt stor ännu mest småttingar.

Jag tycker att 8,7kg är riktigt bra! Fin fångst! :)
Alla gäddor över 3kg är stora tycker jag och över 8kg är riktigt stora.

Det kan finnas stor gädda i mindre vatten. Det finns en liten tjärn bredvid en sjö där jag bor som en fisketillsynsman fångade en 13kg gädda i.
Blev väldigt förvånad över att en så stor fanns i den lilla pölen. Den är ungefär 200x125 meter.

Nära bredvid ligger en sjö så det kan vara så att den kanske har tagit sig över vid översvämning. Men 13kg är väldigt stort även för den sjön.

När jag bodde i Huskvarna så var det killar som fångade gäddor och körde dom till put.and-takevatten och satte ut gäddor. Garanterat smällfeta. :) Jonsson har aldrig befattat sig med sådant fiske. Fel att rotenonbehandla småsjöar för att plantera in regnbåge, m. m. :(
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.