Trangias lilla triangel?

Här kommer ett par bilder på grejorna packade och ihopbyggda.
Jag kör lika som dig men med en annan brännare och tändstål ist för tändare då jag tycker det är säkrare. Har även disksvamp och kåsa i kaffepannan. Funderar på ett annat system med ett litet kokkärl ist för kaffepanna och pulverkaffe ist för kok.
 
Jag kör lika som dig men med en annan brännare och tändstål ist för tändare då jag tycker det är säkrare. Har även disksvamp och kåsa i kaffepannan. Funderar på ett annat system med ett litet kokkärl ist för kaffepanna och pulverkaffe ist för kok.

Håller med om tändstålet, men jag har ett sådant i varje ryggsäck, alltid som backup, därför inget här.
 
Triangel och Clikstand

Jag kör Trianget med spritbrännere. Funkar bra.
Vill dock propagera för originalet, Clikstand. Jag har kört ett sådant i rostfritt stål med tillhörande vindskydd och Trangia spritbrännare.
Brännare, tändstickor, cigarettändare, kök och vindskydd packar jag i en GSI Glacier Stainless 1 L Tea Kettle.
vikt altsammans inklusive packpåse 577g. Tilkommer trangia säkerhetsflaska+sprit, kaffekopp och kokmalet kaffe.
Pannan har ett stort lock och vikarierar som gryta mellan varven. Mest kokar jag dock kaffe i den.
Som jämförelse:
Från Trangia 27: Vinskydd, kaffepanna, spritbrännare tändstickor, bic-tändare och packpåse 588g.
Fördel Trangia: Bättre vindskydd. Bränsle-effektiv.
Fördel Clickstand/GSI: Mindre känslig för repor o oxidering. Större panna (kaffe till 5 personer vs kaffe till 2). Pannan dubblar som gryta.

Tändstickorna förvaras vattentätt i en snusdosa.
/John
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Alucardi Alternativ till Trangias brännarkopp för Optimus Polaris konvertering på Trangia kök Kök och brännare 41
Pannkakan16 Kan Optimus gasbehållare användas till Trangias gasbrännare? Kök och brännare 2
EBoss Fylla på Trangias Säkerhetsflaska Kök och brännare 8
emkå Passar Trangias säkerhetskork på vanliga PET-flaskor? Kök och brännare 36
graylingman Är Trangias X2 en Primus Omnifuel-brännare? Kök och brännare 6
hooters Ny fråga om Trangias gasbrännare Kök och brännare 9
FarmerJoe Trangias Gasbrännare vs andra Brännare. Kök och brännare 20
kanis Hur är Trangias multifuel x2? Kök och brännare 19
alexs Några av Trangias duossal kök fortfarande till salu hos Pinal. Kök och brännare 0
Sarvi Trangias gasbrännare - plåtens funktion? Kök och brännare 20
Tranan vikt på trangias 1 l gryta i UL aluminium? Kök och brännare 17
tanto Trangias stekpanna Kök och brännare 14
Staffan Andersson Trangias nyheter... Kök och brännare 45
bensson Trangias 27 serie bantad... Kök och brännare 11
grek Fungerar Trangias vintertillsats? Kök och brännare 9
ema trangias multibrännare med fuelpump från primus??? Kök och brännare 6
tango trangias skärbräda/durkslag/lock/..... Kök och brännare 8
dr_ljungberg Trangias Multiplatta Kök och brännare 6
Livetiskuggan Trangia triangel Kök och brännare 0
bossebengtsson Var finns Trangia triangel i lager? Kök och brännare 16
avslutmedlemskap0904 Trangia triangel och plåtmugg Kök och brännare 1
Peter77 Trangia triangel med trangia 25 stekpanna Kök och brännare 0
såg hur stabil är trangia triangel??? Kök och brännare 13
thureb Trangia Triangel Kök och brännare 51

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...