Gissa position Stockholms län

Nu när skidsäsongen är runt hörnet så kan det ju vara bra att veta var vi hittar denna informativa skylt?
 

Bilagor

  • s1.jpg
    s1.jpg
    283.2 KB · Visningar: 145
Klippan till vänster för tankarna till Södertörn.

Svår backe borde vara för längdskidåkare.

Gissar på skidområdet väster om Handen, Rudans Friluftsanläggning/Naturreservat.

Thure
 

Bilagor

  • rudan.jpg
    rudan.jpg
    45.5 KB · Visningar: 149
En flygbild 5 år gammal så lite före min egen flygskam.

Vad heter fjärden i bild?

Thure
 

Bilagor

  • P1000862.jpg
    P1000862.jpg
    22.9 KB · Visningar: 127
Jag tycker det är svårt med flygbilder, får inte ihop perspektiv, riktning med mera. Men om jag antar att du är på väg upp, med någon minuts flygtid från Arlanda i sydvästlig riktning vilket inte är helt ovanligt så kanske du är någonstans över Ekerö?

(Och egentligen fiskar jag bara efter fler ledtrådar eftersom jag inte har en aning om var du är :) )
 
Stämmer nånstans över eller i närheten av Ekerö är planet som nog är på väg ner mot Arlanda. Fjärden är en del av Mälaren. Man ser också en del av en annan vacker sjö.

Thure
 
Om vi bortser från var fotografen står, och istället ser över vattnet. Vilket naturreservat ligger där strax innanför strandlinjen?
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    271.5 KB · Visningar: 141
Ser ut som bebyggelse på andra stranden och kanske en mast. Jag kan inte säga om det är saltvatten eller en insjö men gissar på skärgården.

Kan det vara Gålö naturreservat?

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...