Snöskovandring i Umeå?

Hej Umebor!

En riktig long-shot detta känner jag men, man måste ju chansa ^^

Finns det någon här som har tips på var i Umeå det lämpar sig för att vara ute och gå med snöskor? Jag vill ju helst slippa dra iväg till t.ex Holmsund eller någonting sådant, utan tänkte bara att det kanske fanns något passande område utanför Carlshem/Tomtebo eller kanske skogarna på Ersboda?

Hoppas verkligen att någon har något svar på detta! :D
 
På den tid jag bodde på Ålidhem (för en halv livstid sedan) gick/skidade vi ofta till Grössjön.
/p-a
 
Jag vet inte, därför jag frågar XD

Någonstans lär det väl vara mer snö än annars tycker jag :) Och man vill ju inte ha för mycket skog i vägen, men att gå på en stor slätt är ju också tråkigt.

Grössjön lät rätt bra faktiskt - just det område jag kollade in på Eniro med flygfoto :)

Edit: Det jag vill åt är en jäkla massa snö och ett vackert landskap att se ut över. Annars kunde jag ju lika gärna ta en promenad längsmed något elljusspår *rullöga*
 
Senast ändrad:
Inte så bra koll på Umeå men försök hitta nåt berg eller 2 att gå upp på och skogen gör väl inte så mycket bara den inte är sväldigt tät. Annars så är det ju en av friheterna med snöskor att man kan gå/ ta sig fram nästan överallt. Tycker att det är riktigt roligt att träna frilufsa med snöskor pga allsidigheten. Lycka till
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...