planering sommarfiske 2007

Nu har jag bokat en resa till tjounajokk i början av juli 2007. Eftersom jag är lite av nybörjare på flugfiske (började i juli 2005) så fastnade valet på en Westrin vecka där uppe. Det skall bli helt underbart att både få fiska i detta väldsberömda harrparadis och dessutom få träffa denna legendar inom svenskt sportfiske. Har de flesta av hans böcker och jag tycker han verkar vara en kanon kille.
Är det någon som varit där och fiskat?
Jag har inte varit på så väldigt många ställen ännu bara runt i mellan sverige (älvdalen, mellan ljusnan, rånden-linsell) men ändå lyckats ganska bra.
Ligger i ganska hårt vid bindstädet nu för att ladda askarna till resan. Några tips för harr och öring i kaitum älven?
 
Måhända det viktigaste är att du förbereder dig mentalt på att trängas med andra flugfiskare...många andra flugfiskare blir det...Å andra sidan får du en fin möjlighet att träffa nya vänner.
Du har ju Westrins böcker. Bind upp flugmönstren han rekomenderar och illustrerar i dessa.
/tord
 
holk36; sa:
HE HE.
Jag har bundit de flesta av de mönstren redan.
hade hoppats på något nytt bara.
Säj så här; Kom med ett nytt mönster som inte testats i Tjounajokk.......och som brädar de gamla klassikerna ;)
Själv fiskade jag mest E12:a, med klämd hulling, när jag var där.
 
Tjounajokk