Allmänt om friluftsliv Övergripande diskussioner om det här med friluftsliv och äventyr, när inget annat forum passar

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2018-09-29, 13:43
veni veni är inte uppkopplad

Vem lämnar en ryggsäck i vildmarken?

Hej,
vid Kungsleden mellan Láddiebáktie och Stijguojávrrie såg jag ligga en tom ryggsäck av märket Mountain classic (se bild). Den har av utseendet att döma inte legat länge. Vad kan ligga bakom att man lämna en tom ryggsäck så här i vildmarken?
Mvh Veni

Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 13:46
nermander nermander är inte uppkopplad

En gissning kan ju vara att nån i gruppen skadat sig så man packat om allt till andra andras ryggsäckar, och sen av nån anledning tyckte att det var för besvärligt att ta med sig den tomma. (Inte för att jag försvarar en sån nedskräpning, men det är min enda rimliga förklaring till en tom ryggsäck.)
Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 14:14
zebulah zebulah är inte uppkopplad

OFF-topic men vi mötte en som vandrade i strumpor efter Nordkalottleden och efter en halvtimmes ytterligare vandring hittade vi ett par felfria Meindl kängor. Lite svårt att tro att han tappat kängorna för det tycker man att han borde ha märkt.
Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 14:38

Citat:
Ursprungligen postat av nermander Visa inlägg
En gissning kan ju vara att nån i gruppen skadat sig så man packat om allt till andra andras ryggsäckar, och sen av nån anledning tyckte att det var för besvärligt att ta med sig den tomma. (Inte för att jag försvarar en sån nedskräpning, men det är min enda rimliga förklaring till en tom ryggsäck.)
Hmm, det har jag också funderat på och kom lite att tänka på det Koreanska sällskapet vilket jag några km innan träffade på (se separat inlägg från mig angående den avlidna kvinnan). Nu kom jag inte ihåg om kvinnan hade ryggsäck på sig eller inte men det sägs ju att hon var på något sätt sjuk eller skadat. Nu är det ju inte helt säkert att det är samma Koreaner jag träffade på. Men det kan finnas ett samband med den lämnade ryggsäcken eller så är det ren slump.
Det har snurrat rund i mitt huvud om det mötet och nu kom jag att tänka på den lämnade ryggsäcken. Men har man känt sig sjuk eller skadat vandrar man inte vidare i tre veckor till.
Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 14:58
zebulah zebulah är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av veni Visa inlägg
Hmm, det har jag också funderat på och kom lite att tänka på det Koreanska sällskapet vilket jag några km innan träffade på (se separat inlägg från mig angående den avlidna kvinnan). Nu kom jag inte ihåg om kvinnan hade ryggsäck på sig eller inte men det sägs ju att hon var på något sätt sjuk eller skadat. Nu är det ju inte helt säkert att det är samma Koreaner jag träffade på. Men det kan finnas ett samband med den lämnade ryggsäcken eller så är det ren slump.
Det har snurrat rund i mitt huvud om det mötet och nu kom jag att tänka på den lämnade ryggsäcken. Men har man känt sig sjuk eller skadat vandrar man inte vidare i tre veckor till.
De var två män och en kvinna om det ger några minnesbilder.

För några år sedan var det väldigt många koreaner som gick Fjällräven Classic så just Kungsleden har säkert fått mycket uppmärksamhet i Sydkorea.
Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 15:07
majjen (Håkan Friberg) majjen är inte uppkopplad

När då?

Citat:
Ursprungligen postat av zebulah Visa inlägg
OFF-topic men vi mötte en som vandrade i strumpor efter Nordkalottleden och efter en halvtimmes ytterligare vandring hittade vi ett par felfria Meindl kängor. Lite svårt att tro att han tappat kängorna för det tycker man att han borde ha märkt.
https://www.utsidan.se/cldoc/a ... a-gangen.htm
Rulla fram till bild 10. Var det dessa? Året är 2013.

/Håkan
Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 15:15

Det var 2 män och en kvinna från Korea jag träffade på.
Men visst är det många Asiater man träffar på, sedan är det svart att urskilja från vilket land om man inte fråga.
Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 12:11
erik_odal erik_odal är inte uppkopplad

Jag hittade en golfklubba på kungsleden i somras. Den stod mot en ledsten några km norr om Hemavan.
Funderar ofta på hur den hamnade där.
Nu är den hemma på gården.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:45.

Logga in

Tips!