Allmänt om friluftsliv Övergripande diskussioner om det här med friluftsliv och äventyr, när inget annat forum passar

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 3.89 i medelbetyg (38 röster). Visningsalternativ
Gammal 2012-04-28, 05:52
päeng päeng är inte uppkopplad

ok, då vet jag
Svara med citat
Gammal 2012-04-28, 20:13
Brune Brune är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Säffle Visa inlägg
Uppdatering till GoPro Hero2
Har du provat att ställa om bildvinkeln till 120 grader och kollat om bilderna blir raktecknande?
Jag lånade en Go Pro Hero 2 för några veckor men fick ej med manualen. och jag ”lyckades inte” ställa om kameran som jag vill.
bl.a misslyckades jag att ställa om bildvinkeln och då blev mina bilder (stillbilder) inte raka. se bild nedan
Per

Svara med citat
Gammal 2012-04-29, 17:55
Säffle (Stefan Viklund) Säffle är inte uppkopplad

GoPro

Citat:
Ursprungligen postat av Brune Visa inlägg
Har du provat att ställa om bildvinkeln till 120 grader och kollat om bilderna blir raktecknande?
Jag lånade en Go Pro Hero 2 för några veckor men fick ej med manualen. och jag ”lyckades inte” ställa om kameran som jag vill.
bl.a misslyckades jag att ställa om bildvinkeln och då blev mina bilder (stillbilder) inte raka. se bild nedan
Per
Helt raktecknade tror jag inte att jag får med Hero2, man kan använda Photoshop´s "linskorrigering", kan bli lite "sudd" i ytterkanterna men bilden blir rak.

Tog mig friheten och lånade din bild, ett exempel på linskorrigering:

Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 13:37
Henkes Henkes är inte uppkopplad

Beställde ett Thermarest Z-lite SOL i måndags från England. 379 kr. Portofritt. Anlände idag.

Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 15:22
Glännman Glännman är inte uppkopplad

Fick idag hem ett paket som precis som Henkes paket kom från England.. Ett stycke Tatonka 1.0 liter och en Bison Bushcraft Guide Shirt..

Cheers // Johannes

Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 10:25
Piffy Piffy är inte uppkopplad

Liggunderlag...

Köpte ett Exped Synmat 7 LW efter år av cellgummi...provade ett ifjol och slog till när det var 15% på hägglunds i Pite under tjejkvällen frun fick gå å shopa.

Svara med citat
Gammal 2012-05-06, 08:31
Nattvandrare Nattvandrare är inte uppkopplad

Köpte ett grönt tält för 50:- i en andrahandsaffär med religiös anknytning. Förpackningen var ganska smutsig, därav det låga priset, men själva tältduken föreföll vara i bra skick.
Efter att ha skakat ut sand och jord ur påsen och spolat av tältpinnarna var det dags att ge sig ut i skogen för att hårdtesta fyndet.
Det var ungefär av den typ jag förväntat mig, ett tvåmans ryggåstält med dubbla ingångar och dubbla absider. Förutom en rand av smuts på yttertak och golv visade sig tältet vara i gott skick.

Egentligen köpte jag tältet för att sy en regnponcho av ytterduken. Men delvis på grund av att det sätt på vilket det är sytt gör det mindre lämpligt att skapa en poncho av, och delvis på grund av att det är i så pass bra skick, får det nog leva vidare som tält.
Beroende på hög vikt (3,1 kg) och knappa innermått (208x158 cm) kommer det dock knappast att få följa med på någon mer fotvandring.

Svara med citat
Gammal 2012-05-06, 12:12
Tapio_ut Tapio_ut är inte uppkopplad

Halaj!

Jag verkar ha fastnat i liggunderlagsträsket.
Nån som vill handla min klymit i inlägg #13?
Kan levereras både i Gbg och Sthlm.

//T

Svara med citat
Gammal 2012-05-15, 02:38
Piffy Piffy är inte uppkopplad

glad

Mitt synmat tidigare i inlägget har fått fyra nätter på sig nu och det har nästan tjänat in sitt pris redan
Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 22:18

Köpte en ny väst som jag tänkte ha att paddla med. Jag hoppas den duger. Den känns bra mot kroppen iaf. Tight och skön. Reapriset 349 spänn på Decathalon i Bromma. Normalpris 550-700 på andra butiker.

Jobe Combat Vest

Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 22:20

Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandrare Visa inlägg
Köpte ett grönt tält för 50:- i en andrahandsaffär med religiös anknytning. Förpackningen var ganska smutsig, därav det låga priset, men själva tältduken föreföll vara i bra skick.
Efter att ha skakat ut sand och jord ur påsen och spolat av tältpinnarna var det dags att ge sig ut i skogen för att hårdtesta fyndet.
Det var ungefär av den typ jag förväntat mig, ett tvåmans ryggåstält med dubbla ingångar och dubbla absider. Förutom en rand av smuts på yttertak och golv visade sig tältet vara i gott skick.

Egentligen köpte jag tältet för att sy en regnponcho av ytterduken. Men delvis på grund av att det sätt på vilket det är sytt gör det mindre lämpligt att skapa en poncho av, och delvis på grund av att det är i så pass bra skick, får det nog leva vidare som tält.
Beroende på hög vikt (3,1 kg) och knappa innermått (208x158 cm) kommer det dock knappast att få följa med på någon mer fotvandring.

Ser ut som ett gammalt Tarfala-tält va?
Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 23:48
Jonas P Jonas P är inte uppkopplad

Kommande säsongs telislagg dök upp veckan efter midsommar
Nu är frågan vad jag ska montera på för bindningar, några förslag?
Styvare än G3 Targa, lättare än Linken och "free pivot" är ett krav.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:20.

Logga in